jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Nationaldagen

Allmänt Permalink0
Dagen började med att jag väcktes vid kl 6 av två gaphalsar till fåglar (våra undulater) som flög omkring som dårar. Gick upp och försökte få in dem i buren, i typ en halvtimma med det gick verkligen inte! Aningen frustrerad gick jag och la mig igen, försökte somna om och lyckades nog för nästa gång jag vaknade var klockan halv 10. Så nu har jag ätit frukost och läst ut en bok, som heter "Tio tankar om tid" av Bodil Jönsson. 
 
 
Boken var ganska kort, 130 sidor, men väldigt innehållsrik och tänkvärd. Som man kan förstå handlar den om tid och tar t.ex. upp hur vi i vår kultur jagar tid och hela  tiden "har ont om tid" och vad man kan göra för att det inte ska kännas så. Den tar även upp ställtid, klocktid, styckad och ostykad tid mm och förklarar vad dessa innebär och hur man kan skapa en sundare relation till tid. Enligt mig en mycket läsvärd bok!
 
Nu tänkte jag plocka undan lite grejer som ligger lite överallt och sedan baka kokosrutor! Vi hörs senare med bilduppdatering! 
Till top