jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

STUDENTEN!

Allmänt Permalink2
Igår tog jag studenten! Jisses vilken fullspäckad dag det var! Gick upp runt kl 5 och åkte vid 6 till en klasskompis på champagnefrukost. Väldigt fint ordnat och god stämning! Därifrån åkte vi taxi till skolan, hade mingel och pratade framtid och minnen med klassen. Också det var mysigt och fint. Vi skrev i varandras mössor, sedan var det studentlunch med många fina tal och uppträdanden. Vid ett "tal" höll jag på att dö av skratt, en kille imiterade olika lärare på skolan och det var bara så klockrent alltså! Lyckat! Efter det gick vi i ett sambatåg ner till kajen och åkte båt över till Röda sten där utspringet var. Känslan precis innan man sprang ut alltså! Rätt så pirrigt. Det var i alla fall riktigt härligt! Jag hittade min familj och de andra som kommit för utspringet, pratade en stund med dem, sedan var det flakåkning som gällde! Vi blev avsläppta vid Poseidon, jag fick skjuts hem, sedan var det mottagning vid 5. Maten och tårtan blev lyckad och det kändes som att folk hade det trevligt, det hade jag i alla fall! :) Tiden gick så fort och sedan var det dags att åka in till stan för fest på Park Lane. Fullt ös och massa dans! Kom hem runt 3, somnade direkt, haha. Allt som allt tycker jag att det blev en väldigt lyckad dag och ett minne som jag kommer att bära med mig för resten av livet <3
 
Bild från champagnefrukosten
 
 Bild från studentlunchen
 
Vårt studentflak
 

Lägger upp fler bilder när jag har lagt in dem på datorn från mammas och pappas kameror. Men detta var lite iaf :) Idag är jag bara hemma och tar det lugnt, var ju en dag med väldigt många intryck och känslor igår så man kan behöva vila lite! 
 
Ha det fint!
 
 
#1 - - Clara:

Vilka härliga bilder! Grattis fina du!

#2 - - Anonym:

Du skriver så fint Josse! Och tack för fina bilder..
Fortsätt göra bara så och lycka till även i fortsättningen med dina studier!
Kram, Amela

Till top