jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fredagsgrillning

Allmänt Permalink0
Igår var det fredag och jag hade två lektioner: en labb och en praktiskt lektion i samma ämne. Var helt okej! Efter det gick jag till biblioteket för att skriva ut en blankett från försäkringskassan, sedan åkte jag hem. Dennis var redan hemma och hade ätit lunch, så jag tog resterna av sushin och kollade på medan Dennis och Josh kollade fotbollsresultat på datorn. 
 
Jag grejade med lite saker på datorn efter det, sedan gick jag till gymmet och körde att pass, kändes gott och välbehövligt! Brukar ofta vara ganska opeppad innan, men får energi efteråt och då känns det skönt, man ångrar inga träningspass. 
 
När jag kom hem var grillen i full gång: vi hade planerat att grilla hamburgare tillsammans, jag, Dennis, Josh och Jack. Så vi väntade tills det glödde fint och grillade sedan hamburgare tillsammans och fixade med pommes i ugnen och skar upp grönsaker till. Var en väldigt mysig och trevlig liten tillställning måste jag säga!
Här kommer en bild på två ivriga och hungriga killar som väntar på att Jack ska komma så att de kan börja äta...
 
 
Jack kom efter en liten stund, han hade tydligen pratat med Colin och Rob som kommit förbi. Tydligen så hade Eller tagit hem en killkompis från sin klass för att visa huset, eftersom vi har ett tomt rum i huset och de funderar på att hyra ut det. Så Colin och Rob hade kommit för att visa runt och prata med killen, så det blev att vi pratade lite med dem och även den nya killen. Det är inte bestämt än om han ska flytta in, men det är inte mig emot så länge vi får behålla vårt utrymme i kyl, frys och skåp osv. Men de sa det att om han ska flytta in så får de nog köpa en till kyl för annars kommer det inte få plats. Killen verkade schysst i alla fall. 
 
Efter att vi hade ätit våra hamburgartallrikar gick vi ut och grillade marsmallows på grillpinnar över grillen, är så himla gott!!! När vi hade städat undan kollade jag och Dennis på fortsättnigen av den filmen vi såg förra helgen - Back to the future 2. Den var riktigt bra den med, spännande och rolig! Till den gjorde vi varsin smoothie, mums!
 
Nu är det lördag och vi har ätit en god frukost med scones och te. Idag blir det mest plugga, inget särskilt inplanerat. Imorgon kanske (upprepar kanske, beror på vädret mm) vi ska åka till stranden på dagen, sedan ska jag skypa med mamma och pappa och farmor på kvällen. Ska bli jättekul för jag har inte pratat med eller sett farmor sedan jag åkte hemifrån! Har inte pratat med mamma och pappa på två veckor heller, känns som en jättelång tid och ska bli skönt att se och höra dem igen.
 
Nu blir det nog en powerwalk innan jag ska plugga.
 
Ha det fint så hörs vi snart igen!
 
 
Till top