jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Lördag

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Nu var det ett tag sedan. Vi har som sagt haft mycket i skolan denna veckan, det är därför jag inte har skrivit så mycket. Men tänkte bara berätta lite om vad som hänt sedan sist.
 
I onsdags så skulle elen i vårt hus vara avstängd från 8-16.30, så trots att det var Prosh (ett event på skolan där man kan dela ut tidningar för välgörenhet) och att det därför inte var några lektioner, så åkte vi till skolan i alla fall. Är så beroende av att ha min dator för att kunna plugga och det blir svårt utan el när batteriet bara håller i typ 45 minuter. Så i onsdags var jag i skolan från typ 9.30-22. Pluggade dock inte hela tiden såklart, men en hel del... Men på eftermiddagen gick jag i alla fall på yoga, tillsammans med Aleisha (tjejen från fotbollsmatcherna) och det kändes riktigt skönt och välbehövligt. På kvällen, kl 21, var det fotbollsmatch för Dennis del. Det var en riktig mål-görar-match från Raiders sida, de vann med 11-3, och Dennis gjorde ett mål! Så duktigt var han! Sprang som tusan, passade riktigt bra och gjorde sitt första mål i laget. Han blev även utnämnd till "man of the match" av laget, riktigt stolt blev jag då! Så duktig!
 
I torsdags var jag i skolan för en lektion, efter den gjorde jag Katie sällskap när hon skulle äta lunch, sedan åkte hem. Jag gick och tränade och handlade lite mat. Hela kvällen pluggade vi management för Dennis skulle ha "oral exam" på fredag morgon, så vi var helt slut när vi gick och la oss. 
 
Igår, så hade jag en labb, den gick rätt så bra och efter det så mötte jag upp Dennis som haft sitt prov. Han får reda på sitt resultat nästa vecka. Jag har samma prov (management, vi båda läser den kursen) på måndag morgon. Vi åt lunch och sedan gick jag till en studievägledare för att prata lite om kurser osv. Fick lite tips på hur jag kan lägga upp kurser och fick även redan på vilka regler som gäller. Är lite förvirrande, men ska sätta mig ner någon dag och ta mig en ordentlig titt på mina olika möjligheter. Efter detta så gjorde vi något som jag längtat efter hur länge som helst: vi åkte till stranden! Var så himla längesedan! Vi åkte till Scarborough beach och badade, solade och slappade. Verkligen avslappnande och hur skönt som helst. Var riktigt fint väder också!
 
 
 
Lite bilder från stranden
 
Dock fick jag hudutslag av den solkrämen vi har, så idag har vi köpt en ny (ett märke som jag har använt innan, så den borde funka). På kvällen när vi kom hem åt vi middag och kollade sedan på en film med Tom Cruise.
 
Idag har jag pluggat en stund, sedan gick vi ut på en promenad i det fina vädret. När vi kom hem åt vi lunch och nu sitter jag och bloggar, efter det ska jag fortsätta med pluggandet. Ikväll blir det film igen hopaps jag. Vi har förresten fått någon slags "extension" på vårt internet, så nu kan vi koppla till en ansluting som har bättre styrka, så nu funkar vårt internet fortare och det går bra att kolla på film och så, skönt!
 
Imorgon blir det plugg, har som sagt muntligt prov på måndag och en hel del annat som behöver göras denna veckan. 
 
Hoppas ni har det bra och ha en fin helg!
 
 
Till top