jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Påsklov!

Allmänt Permalink0
Från och med imorgon, som är långfredag (Good Friday som det kallas här), så har vi en veckas ledighet. Påsklov! Ska bli riktigt riktigt skönt och välbehövligt! Denna veckan har det varit ovanligt mycket plugg, mycket tack vare ett väldigt struligt grupparbete som jag och min grupp i en kurs har behövt föränga. Det ska in på lördag morgon och jag satt hela dagen i skolan idag för att göra det som jag skulle för att bli färdig. Har varit helt kaotiskt. Kommer att vara en riktig lättnad när det lämnas in...
 
Nåja. Igår hann vi i alla fall med att kasta lite basketboll mellan pluggandet hemma. Finns en basketplan några minuter från huset, så vi gick dit för att lufta våra huvuden lite och kasta boll. Det var kul! Vi tävlade vem som kunde sätta flest skott, och hör och häpna: det var jag! Stolt! Dennis brukar alltid vara bättre på det, så jag var lite extra glad att jag vann, men han hade väl bara en dålig dag ;)
 
Dennis in action
 

Innan vi åkte in för fotbollsmatchen på kvällen, så gjorde vi hemmagjord pizza till middag. Blev väldigt gott!
 
 
Fotbollsmatchen gick riktigt bra denna veckan igen! Dennis gjorde ett väldigt snyggt mål och gjorde många riktigt bra passningar (några som resulterade i mål) och de vann! Det är kul att titta på fotbollsmatcherna tycker jag. Börjar lära mig namnen på alla killarna i laget också, de flesta verkar schyssta. Efter matchen fick vi skjuts hem av en kille i laget som bor i närheten av där vi bor, han verkade väldigt trevlig. 
 
Nu ikväll när jag kom hem från skolan, vilket var typ kl 19 så hade Dennis gjort ordning tonfisksallad till mig (pojkväns-plus-poäng! väldigt gott var det!) som fanns i kylen (han var och tränade) och jag och Jack gjorde varandra middagssällskap vilket var trevligt. 
 
Nu ska vi strax lägga oss efter att ha kollat på en rolig film - Älskling, jag krympte barnen! Den är riktigt rolig, det var längesedan jag såg den. Gott med lite glass till också, känner att jag verkligen förtjänat det efter denna veckan....
 
Ha det fint så hörs vi snart igen!
Till top