jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Yoga och fotboll

Allmänt Permalink1
Hej!
 
Måste bara berätta att jag för ett tag sedan fick reda på att det är gratis yoga för studenter på onsdagseftermiddagar. Så igår bestämde jag mig för att gå dit och se hur det var. Det var utomhus på en gräsmatta på universitetsområdet och det var kanske 15-20 stycken där och en instruktör. Det var så otroligt skönt och avslappnande med yoga! Märkte att jag har saknat det sedan jag gick på yogakurs i Göteborg. Kändes verkligen skönt i kroppen och var härligt att göra det utomhus i friska luften. Jag kände verkligen att det behövdes. Ska fortsätta att gå dit så ofta jag kan. Är inte ofta man får något gratis heller, så man får verkligen passa på!
 
Efter yogan, som var från 17-18 så gick jag till biblioteket och pluggade lite, sedan åt jag mat som jag hde med mig i matlåda (ekonomiskt!) och efter det så var det dags för fotbollsmatch. Den började 18.45 och Dennis lag, som förresten heter Reid Raiders, skulle möta det lag som låg tvåa i tabellen. Det blev en riktigt spännande match och denna veckan var de mycket bättre än förra veckan: de hade bra samspel, var snabba, hade energi och var väldigt framåt. Det andra laget spelade dock väldigt fult, knuffades en massa och liknande, inte bra! Hur som helst så vann "vi" (alltså Dennis lag) med 4-1, det blev 4 väldigt snygga och välförtjänta mål. Så med andra ord, en väldigt bra match som var intensiv och riktigt rolig att titta på.
 
Jag träffade Aleisha under matchen igen, hon dejtar en av killarna i laget så hon försöker komma på så många matcher hon kan. Vi pratade en del och jag pratade även med två andra tjejer som kollade på matchen som var schysta! Känns kul att det blir en social grej att gå och se matcherna också.
 
När vi kom hem firade vi vinsten med att äta resterna av förra veckans äppelpaj, med glass. Älskar mat...
 
Skriver mer om dagen ikväll, nu har jag kommit hem från skolan och det är dags att plugga.
 
Vi hörs!
#1 - - Mamma:

Hej Josefine,

Jag har fullt upp med kvartalsbokslut men blev så glad att läsa din blogg. Låter sköönt med yoga. Du verkar ta hand om dig på ett bra sätt. Kul med det sociala i fotbollen också.

Bamsekram
mamma

Svar: Hej mamma!
Ja, det var verkligen skönt med yoga! Och det är kul med lite socialt också, man orkar inte bara plugga hela tiden även om det är vad som verkar behövas...

Massa kramar från Josefine
Josefine

Till top