jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Händelserik helg

Allmänt Permalink1
Hej hopp!
 
I fredags gick vi som sagt på bio, fattar inte hur vi alltid på något sätt blir sena och tvingas springa till bussen för att hinna, hehe... Nåja, vi hann i alla fall och busschauffören var schysst och släppte oss precis vid bion! Vi såg Sex Tape, med Cameron Diaz, den var rätt rolig! Efter det gick vi bort till IKEA. Först åt vi, det blev köttbullar - sedan handlade vi det vi behövde. Vi skulle egentligen köpa en strykbräda, men vi hade otur för den vi hade tänkt köpa tog slut typ dagen innan och vi ville inte köpa en jättedyr så vi får väl vänta tills den kommer in eller gå någon annanstans och se om det finns. 
 
 
Vi köpte lite blandat med grejer som vi kände att vi behövde:
 
 
När jag skulle sätta upp skohyllan lyckades jag på något sätt få in en skruv/mutter i skruvhålet och så kom den inte ut, så fick hålla på med den som ett sånt där spel där man ska få en kula att inte rulla ner i massa hål ni vet. Hur som helst, jag lyckades inte få ut den, men Dennis fixade det när han försökte. Men när jag väl skruvat ihop hyllan så var den helt skev så fick skuva isär den igen... Fattar inte, alla pinnar va lika långa och man kunde bara skruva på ett sätt, hur kunde det bli fel då? Märkligt. 
 
Igår var vi på gymmet första gången sedan vi kom tillbaka - det kändes riktikgt gött! Har träningsvärk i typ hela kroppen idag, har ju inte tränat på över en månad så inte så konstigt. Det var i alla fall väldigt gött och vi ska träna idag igen. 
 
Igår åkte vi även till stranden, som jag hade hoppats på - vi åkte till Scarborough Beach. Jag ville se solnedgången i havet, men vi hade lite otur för precis ovanför havet var det moln så man kunde inte se solen gå ner i havet. Men det var fint ändå! Vi stod och kollade på vågorna en stund, sedan promenerade vi i nästan en timme längs beachwalken innan vi tog bussen hem. Det blir mörkt fort när solen väl gått ner...
 
 
 
När vi kom hem gjorde vi tacos till middag, sedan dammsugade jag rummet. Jag har haft väldiga problem med rinnig näsa och nysningar de senaste dagarna, vet inte om det är förkylning eller beror på annat. Nyste typ 20 gånger igår. Så kände i alla fall att jag ville dammsuga ifall det var så att det var dammigt på rummet. Men idag känns det bättre i alla fall, har inte nyst något än!
 
Efter det kollade vi på Mulan och åt sockerkaka med glass, dammsugare och hemmagjord varm choklad. Gott!
 
 
Idag är vi hemma och tar det lugnt. Har pluggat lite tyska, ska lägga in en tvättmaskin och sedan ska vi träna. Hoppas på att det kanske kan bli en liten skypning med mamsen och pappsen sen också om de är hemma. 
 
Ha det fint, vi hörs!
 
Kram 
 
#1 - - Amela och Co.:

Hej Josse!
Vad kul att ni hade en fin helg!!!!
Önskar både dig och Dennis en fin start med veckan!!
Kram på er!
Amela och Co.

Svar: Hejhej! Ja, vi hade verkligen en fin helg! Tack tack, veckan kommer nog att bli bra! Hoppas att ni har det fint också! Kram Josefine
Josefine

Till top