jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Hyde Park

Allmänt Permalink0
Igår vaknade vi i hyfsad tid med tanke på att vi varit borta på fest kvällen innan. Jag tog en skön dusch på förmiddagen med hårinpackning från LCC (tack Carro, den funkar jättebra!). Vi kände att vi ville hitta på något under dagen, så vi tog bussen i typ 10 minuter till ett annat köpcenter i närheten. Vi tittade lite i affärer där, bl.a. för att se om de hade fler allergialternativ för mig där, men det var i princip samma utbud - förutom en annan yoghurtsort. Kan vara bra att veta att de har det där i alla fall. Vi gick sedan till en pizzeria för att äta lunch - Dennis bjöd och det blev pizza för min del och kebabrulle för honom. Gott!
 
 
 
När vi hade ätit så promenerade vi till en park i närheten - Hyde Park - och gick runt där. Det var jättefint! Två stora dammar med gångvägar runt, och lekplatser osv. Alla parker här är så himla fina!
 
 
 
Det fanns massa olika fågelsorter i dammarna. Men förutom de "vanliga" fåglarna som fanns där så fick vi också se något rätt så ovanligt, fascinerande och fräckt. En familj med svarta svanar - mamma, pappa och fyra ungar vandrade runt i parken. Massa folk stannade och tog bilder och det var mäktigt att se! De är stora de svarta svanarna och de såg så himla fina och eleganta ut. Coolt!
 
 
 
Så igår var en fin dag! På kvällen åt vi lamm och klyftpotatis, blev himla gott! Sedan kollade vi på film - Kung Fu Panda. Den var rätt kul! 
 
Idag har vi mest tagit det lugnt. Vi sov ut, gick sedan efter frukosten och storhandlade mat för veckan. Efter lunchen har det inte blivit så mycket annat gjort. Ska plugga litegrann, sedan laga köttfärspaj till middag. 
 
Vill bara berätta om en annan grej kort: två gången denna veckan när jag har tvättat håret på kvällen så har jag lyckats göra en inbakad fläta på mig själv. Tycker att det är rätt svårt eftersom jag inte är så van, så kändes kul när det gick! Så två dagar denna veckan har jag haft lockigt hår, fiiint!
 
Imorgon är det skola igen och på kvällen ska jag spela frisbee, ska bli kul! 
 
Ha det fint så hörs vi snart igen! 
 
 
 
 
Till top