jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Late Update

Allmänt Permalink2
Hejhej!
 
Nu sitter ni säkert och bara väntar på att jag ska skriva något igen eftersom det var ett tag sedan. Haha, nej det hoppas jag inte att ni gör, utan att allt rullar på som det ska. Det hinner hända förvånansvärt mycket på några dagar. Har insett att jag inte kan skriva detajerat om allt som händer hela tiden för då blir det som uppsatser att läsa, vilket tar himla lång tid (både att läsa och att skriva), och som kanske inte är så kul att läsa heller. 
 
Hur som helst, för att fatta mig rätt så kort - i fredags blev det inte Kings Park som vi planerat, vi får ta det en annan gång. Helgen var skön, var ju som sagt ledig fredag - söndag. Pysslade med lite hemmasysslor i fredags bl.a. I lördags gick vi till ett badhus (simhus snarare - inga vattenrutschbanor eller så) nära där vi bor (kan inte fatta att vi inte varit där förrän nu för det tar bara typ 10 minuter att gå dit). Det var i alla fall mysigt! Gött att simma lite också. Vi gjorde lite smått och gott i övrigt under lördagen, kollade på film - The Social Network (om facebook) och bakade (om det inte var i fredags?). 
 
I söndags var vi och tränade på gymmet och sedan veckohandlade vi mat. Sedan på eftermiddagen åkte jag till Cottesloe med buss + tåg och träffade Adriane, en tjej som jag lärde känna förra terminen på en dansworkshop jag var på. Hon skulle till en födelsedagsfest på en bar vid Cottesloe Beach och hade frågat om jag ville följa med - och det ville jag! Så vi möttes upp och tog oss från tågstationen till baren. Jag hade en riktigt trevlig kväll! Träffade massa folk (typ alla som var på baren var gäster till han som fyllde år), bl.a. massa utbytesstudenter från olika länder som Adriane kände (hon är själv utbytesstudent från Brasilien och bor nu på campus = träffar mycket folk). Vi var där i några timmar, pratade, drack öl och sedan åkte jag och Adriane hem tillsammans. En lyckad kväll!
 
Igår var det skola igen, det flöt på bra och när jag kom hem så hade jag och pappa bestämt tid för Skype, för att jag skulle få hinna prata med min kusin och hans familj från Tyskland som var på besök. Efter lite strul med tekniken så funkade det och det var jättekul att få se dem och prata med dem en stund! Fick öva lite tyska också! Senare på kvällen åkte jag tillbaka till skolan för att....spela ultimate frisbee! Jag har kontaktat en kille som behövde fler (tjej)spelare till sitt lag i social league så igår var min första match med mitt nya lag. Var lite nervös innan, för kände ingen i laget, men det gick hur bra som helst! De verkade jättetrevliga allihop och det var jättekul att få spela. Tyvätt förlorade vi matchen, men bara med 5-6, så det var ändå rätt bra! Är helnöjd! Hoppas att de behöver mig nästa vecka också. 
 
Idag var jag i skolan, sedan när jag kom hem gjorde jag mitt första prov i tyska, som var online. Fick resultatet direkt och det hade gått bra, så det känns riktigt gött! En annan sak som var kul, var att jag i morse under en av mina pracs skulle springa 2,5 km, och jag visste inte hur det skulle gå med min höft och så. Har ju haft ont där ett bra tag när jag joggar. Men, det gick bra, kände inget varken medan jag sprang eller efteråt. Skönt! Inte nog med det så sprang jag på en helt okej tid - 12 min 50 sek, vilket är typ rekord för mig. 
 
Med risk att detta inlägget blev en uppsats ändå... Så nu ska jag nog sluta skriva, haha. 
 
Ledsen för dålig bilduppdatering förresten, lovar att det blir bilder i nästa inlägg!! (På vad vet jag dock inte än, hehe).
 
Nu ska jag lägga mig, puss och godnatt, ha det fint <3
#1 - - Mamma:

Härligt att du inte fick ont när du sprang! Fastän du inte tog det lugnt! Bra tid! Kul med alllt annat du gör också!

Kram från mamma

Svar: Japp, det kändes jättebra att jag inte fick ont! Tack, jag var rätt nöjd med tiden! Ja, det är kul när det händer lite grejer. På fredag ska vi t.ex. på Joshs födelsedagsfest på kvällen, ska bli kul! Kram <3
Josefine

#2 - - Amela:

Josse! Grattis till din prestation ang din jogging, skola och allt annat kul!
Ha det bara bra även i fortsättningen.
Kram, Amela

Svar: Tacktack! Detsamma! Kram Josefine
Josefine

Till top