jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Nu har min helg börjat!

Allmänt Permalink0
Det känns skönt att säga så: att nu har min helg börjat! För imorgon och kommande fredagar så kommer jag inte att ha skola. Går lite längre på torsdagar - men det är det värt! 
 
Igår gick jag upp samtidigt som Dennis på morgonen och vi åt frukost tillsammans. Sedan när han åkte till skolan gick jag til gymmet och tränade, för själv började jag inte förrän vid 12. Jag körde ett benpass, kändes gött. Kom hem, bytte om och packade väskan och åkte till skolan. Kom typ en halvtimme för tidigt, så mötte upp Katie som har samma tennislektion som jag. Så först hade jag tennis i trekvart - kul! Vi gick igenom basics som grepp, lite koordinationsövningar och grundslag, sedan fick vi spela lite. Det var varmt som tusan - säkert 23-25 grader. Hade både keps och solglasögon, behövdes verkligen. Efter tennisen hade jag en två timmars föreläsning i hälsa och globalisering och vi gick igenom massa basics som världens befolkning, vart folk bor, var folk lever längst, dör fortast, skaffar flest barn, är rikast, fattigast, vart utveckling sker etc etc etc. Hon chillade inte (=tog det inte lugnt med) med statistik den här damen (professorn som undervisar). Hon presenterade graf efter karta efter diagram med fakta om allt mellan himmel och jord. Hann knappt anteckna ner något innan hon bytte slide! Och jag skojar inte när jag säger att det var över 100 slides. ÖVER 100, fatta vad det innebär. Tur nog att hon inte förväntar sig att vi ska komma ihår allt, det var bara för att ge oss en "inblick" i globalisering. Nog om det. 
 
Igår var Dennis första jobbdag som domare! Han började vid halv 6 på kvällen och jobbade till kvart i 11. Han dömde tre eller fyra matcher, och spelade en själv med sitt lag. Jag åkte hem när jag hade slutat vid 3, sedan på kvällen vid typ halv 8 kom Aleisha och hämtade mig med bil och så åkte vi till skolan för att kolla när Reid Raiders skulle spela. Det var så kul att träffa henne igen! Och himla schysst att hon hämtade upp mig så jag slapp åka buss in. Hur som helst, när Dennis lag skulle spela dök inte det andra laget upp, så då "vann de" och bestämde istället att de skulle spela på skoj med massa folk som var där. Lite kul att se på, var typ 20 pers på plan, hehe. Efter det skulle Dennis döma igen, så jag satte mig i biblioteket och pluggade lite så länge, sedan åkte vi hem tillsammans. Dennis verkade nöjd med dagen men var trött eftersom han vart i skolan länge. Men han tyckte det var kul att döma och det är ju bra! Gött att tjäna lite pengar också.
 
Idag var jag i skolan från 9-4. Jag hade först tyska, sedan 2 timmars lunch då jag pluggade lite och åt, sedan en lektion och en labb. En rätt lång dag, men den gick bra och jag är nöjd med dagen, det mesta var kul! När jag hade slutat, åkte jag in till stan för att möta en kille jag träffade förra terminen på den där dansworkshopen jag var på. Han hade skrivit och frågat om jag ville ses, så vi hade bestämt idag. Vi sågs vid busstationen och gick till ett café i närheten, tog kaffe (te för min del) och churros och satt och pratade i över en timme. Vi pratade om lite allt möjligt. Det var trevligt och han är schysst, så det var kul att träffa honom igen. Han följde mig till bussen (som var sen typ 20 minuter...) och jag åkte hem. När jag kom hem gjorde jag och Dennis tacos - med guacamole och nachos - mums! Vi satt och pratade en bra stund och nu ska vi stax lägga oss. 
 
Vi har pratat om att åka till Kings Park imorgon, packa med oss mat och äta lunch där när Dennis har slutat. Men vet inte om det blir av, för verkar som att det ska regna imorgon, synd. Det har regnat en del idag med. Så vi får se hur det blir med det, annars får vi ta det en annan dag.
 
Nu ska jag sova, ha det fint! Vi hörs!
 
Kraam
Till top