jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Rösta...

Allmänt Permalink0
Hej på er! 
 
Igår var det måndag och skola igen. Jag och Dennis möttes upp vid 12 då vi båda hade lunchrast en timme, och gick till det svenska konsulatet som ligger rätt så nära skolan. Vi var rätt så taggade, så därför blev vi lite besvikna när det på dörren satt en lapp där det stod att konsulatet tillfälligt hade flyttat till Sri Lanka. Men, de ska öppna igen den 28 aug, vilket är snart, så vi ska gå dit nästa måndag igen och hoppas på bättre resultat!
 
För övrigt hade jag fler lektioner efter lunch som jag gick på, sedan stannade jag efter det och pluggade på biblioteket + åt middag, eftersom jag skulle spela frisbee på kvällen. Jag hade uppfattat tiden för matchen lite fel, så kom onödigt tidigt, men men, till nästa gång vet jag bättre. Det var i alla fall kul att spela och det regnade inte så det var gött! Fick spela en hel del, byttes bara av en eller två gånger och fick springa rätt mycket, så höll mig varm. Jag gjorde inga poäng, men bröt flera snygga passningar mellan spelare i andra laget - och så blev det foul (eller vad det heter) när en tjej slog mig på armen (hon skulle slå ner frisbeen men missade). Då fick vi frikast (vet inte om det heter så, men ni fattar). Dennis kom in för att kolla på matchen och sedan åkte vi hem tillsammans. När vi kom hem blev det lite chill med fresh prince och kvällmat innan vi gick och la oss. 
 
Idag har Dennis varit hemma och jag har varit i skolan från 10-15. Han har hunnit diska och städa, duktig pojke. Har precis lagt in en tvätt och ätit mellanmål, nu ska vi gå till affären och handla mat för veckan. Efter det ska middagen lagas och ätas, jag ska göra ett online prov i tyska igen - och sedan skypa med Caroline!!
 
Så, om jag ska hinna allt får jag nog ta och pallra mig iväg från datorn nu, hehe....
 
Ha det fint så hörs vi snart igen!
 
P.S Jag har inte glömt att jag inte har lagt upp bilder från Kings Park än, får bli en annan dag när jag hinner.
Till top