jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Söta fåglar

Allmänt Permalink1
Igår började min första riktiga skolvecka, med alla lektioner och föreläsningar som jag ska ha. Dennis började vid 8 och jag vid 9, så kändes som att jag fick sovmorgon trots att det var rätt tidigt. Men kändes gött att komma upp i tid ändå! Dagen gick bra, hade min först gym-session i en av kurserna där vi gjorde olika typer av fitness-test, där jag på en övning kallad "sit-and-reach" (där man ska sitta och sträcka fram armarna över fötterna så lång man kan) fick stoltsera lite med smidighet, resultatet var enlig tabeller över "excellent"! Kändes kul! Sedan hade jag även tyska och två föreläsningar som gick bra. 
 
När jag kom hem promenerade vi runt favoritparken i det fina vädret, sedan gick vi och handlade. För första gången ever frågade vi faktiskt om Jack (housemate) kunde hämta oss med bilen efter att vi handlat, så att vi skulle slippa bära allt tungt, och det kunde han, så det var väldigt skönt att slippa kånka på allt! 
 
När vi kom hem åt vi kebabrulle och kollade på Fresh Prince på datan. Gött och gott! 
 
Idag var jag i skolan från 10-1, hade en prac, sedan två föreläsningar. Efter det käkade jag lunch, sedan åkte jag hem. Dennis var hemma idag, för han har baara två föreläsningar på tisdagar, kl 15-17, och han ser dem hellre online än att åka in till skolan så sent. Så när jag kom hem överraskade han mig med att ha satt ihop skohyllan som jag inte lyckades få rak! Han hade fått lägga mycket vikt på ena sidan när han skruvade ihop för att det inte skulle bli skevt, men han lyckades bra! Han är allt lite händig ändå min Dennis. Han hade även dammsugat och bäddat och plockat undan. Gez, vilken överraskning!
 
Vi tog en härlig promenad idag igen, upp på en höjd med fin utsikt in mot city. Fin skyline!
 
 
Det som var lite störande dock, var att det svärmade massa flygmyror typ överallt, så vi fick gå omvägar för att undvika dem. Det var helt fullt i luften verkligen! Men annars var det en skön promenad, älskar vädret! Hade linne och shorts så kan väl tänka att det var typ 20-22 grader då. Blir dock kallt fort när solen går ner. 
 
På väg hem såg vi det sötaste ever! Någon hade lagt ut fröer/fågelmat på gångbanan, och där var två grårosa kakaduor och två ankor som åt samtidigt! Sååå sött!! 
 
 
Efter det såg vi en annan fågel också, en med lång böjd näbb, som vi inte sett tidigare. Älskar fåglarna här!!
 
Nä, nu ska jag sluta babbla och gå och fixa kycklig, ris och currysås, namnam!
 
Kram på er!
 
 
 
#1 - - Sako:

Våra duktiga barn! Kram på er..Amela och co

Till top