jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Adventure World

Allmänt Permalink0
I torsdags så var vi hela långa dagen på Adventure World! Det är en kombinerad nöjespark och vattenpark. Vi tog oss dit med buss och tåg, kom fram kl 11 och var där tills det stängde vid 17. Det var bra väder, inte för varmt och inte för kallt. Vi valde en bra dag också, för det var inte så mycket folk - det var ju inte helg och skoleleverna i låg- och högstadiet har inte gått på lov än. Så det var knappt några köer, så himla gött! Nästan så att man blev trött för det är ju trappor upp till alla olika vattenrutsckanor. Så det blev nästan som ett träningspass, haha!
 
Men det var väldigt kul, det roligaste var nog en av vattenrutschkanorna som man åkte i en tvåsits-ring i, i mörkret. Lagom läskigt! Sedan var ju en av berg-och-dalbanorna rätt läsking också, Abyss. Den gick ju rätt upp i luften på ett ställe. På en av vattenrutschkanorna så var det som racing, man skulle försöka åka så fort man kunde på en madrass som man låg på mage på. Dennis ville slå rekordet på 9 sekunder, och han var rätt nära, 10 sekunder tror jag, men han höll på och åka den där typ 10 gånger i rad! Jag orkade inte springa upp för alla trappsteg så många gånger i rad så jag stannade och kollade på några av gångerna. Hur som helst, det var en väldigt rolig och lyckad dag! När vi kom hem var vi helt slut, väldigt trötta. Men som sagt, en härlig dag och ett roligt minne!

 
 
 
 
 
 
Nu ska vi ta och äta lunch, sedan blir det pepparkaksbak!
 
 
Till top