jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Första advent

Allmänt Permalink1
I söndags var det ju första advent, men jag har inte hunnit skriva om det än. Vi tog i alla fall en liten tripp till IKEA då, för att köpa adventsljus och lite svensk mat som vi ska ha till jul. Det blev köttbullar, senapssill, pepparkaksdeg, glögg, glöggmix med mandel och russin, en liten julmust och "dammsugare". Det var mysigt att komma till IKEA och på kvällen hade vi lite mys med glögg efter middagen.
 
 
Vi lär behöva tända ljusen varje dag typ för att de ska hinna ta slut innan vi åker hem, haha! Vilka massiva blockljus.. Men det var de enda de hade på IKEA och jag var fast besluten att ha adventsljus, så det fick bli så ändå. Gott och mysigt var det med glögg i alla fall! Lite kul var det att när vi skulle köpa glöggen, så fick vi dubbla budskap - på flaskan stod det serveras varm men på skylten vid flaskorna stod det "served ice cold". Förvirrande. Men vi tänkte "nääää, glögg ska ju helt klart vara varm så vi kör på det!". Och det gjorde vi, och det smakade som vanlig glögg så det var ju bra!
 
Dennis är glad också, för vi har köpt en choklad-kalender till honom. Glad som ett barn, hehe <3
 
 
Nu har vi fått sålt vår mixer också. Känns lite vemodigt för jag tycker om att göra smoothies och milkshakes och så, men samtidigt vill man inte stå sista dagen med massa saker som man måste få sålt. Får helt enkelt hålla mig tills jag kommer hem till Sverige till vår Magic Bullet! 
 
#1 - - Oslofru:

Vi har också dom ljusen från Ikea :) Fina tycker jag :D

Svar: Ikea går hem överallt ;) Jodå, de är fina, rätt stora bara så hoppas de hinner brinna ner till jul :P
Josefine Nielsen

Till top