jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Julbak

Allmänt Permalink2
Igår hade jag en riktig bakdag! Fem olika grejer blev det: chokladbollar, cookies med vitchoklad, kolakakor, en mjuk pepparkaka och citronkaka. Jag lyssnade på julmusik medan jag bakade, mysigt. Fick även sålt byrån igår, äntligen, yey! Inget prutande på den heller, så nu är vi 50 dollar rikare, hehe. 
 
 
 
 
 
 
Det ser rätt gott ut va? Vad hann jag mer med igår då? Lite smått och gott som att tvätta våra lakan, hänga ut på tork och bädda om, vattna i trädgården för det var så varmt och torrt att allt torkar annars. Jag har och handlade ltie frukostmat och lite julklappar som jag sedan slog in när jag kom tillbaka. Fixade lite i huset med att plocka undan och greja. Sedan blev det lång skype med familjen, det var kul! Nästa gång blir på julafton! 
 
Idag ska jag baka en eller två grejer till, dammsuga (det var rätt dammigt bakom byrån jag sålde igår...), göra ordning potatissallad till kvällens middag då vi ska grilla. Det är väl typ det, så en rätt lugn dag. 
 
Fjärde advent är det idag också, sista ljuset fick tändas till frukosten. Kan inte fatta att det är julafton på onsdag, helt galet. Känns verkligen inte som det. 
 
Lycka till med allt julfix som är kvar, men ta det lugnt och stressa inte ihjäl er, gör så mycket som ni känner för - julen är inte till för att skapa stress och press. Tänk på det. Fokusera på gemenskapen istället. 
 
Puss och kram
 
 
#1 - - Carina:

Så himla gott det såg ut! Bra bilder!. :)

Svar: Tack tack, det blev väldigt gott också ;)
Josefine Nielsen

#2 - - felicia:

gott!

Till top