jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Provpackning och härlig promenad

Allmänt Permalink1
Idag har vi mest slappat, gick inte upp förrän kl 11 typ. Trötta sen igår, då vi var hela dagen på Adventure World. Men det har jag inte hunnit skriva om än, kommer imorgon. Hur som helst, vi var på gymmet och fixade det som jag skrev om, sedan så har vi provpackat. Dennis får bara ha med sig 15kg, och jag vet inte hur det ska gå med det, för när vi testade så vägde det 17kg och då var inte ens allt med, såsom skor, nessecär och handdukar och vissa kläder som ligger i tvätten. Vi får se hur vi ska göra med det. Jag får ha med mig 30kg i alla fall, och jag försökte packa så mycket jag kunde och när jag testade så var det runt 25kg, men då ska även skor i på 2kg och så kvalsterskydd, de salver/krämer som finns kvar och lite annat. Men det borde gå bra. Problemet blir nog snarare plats än vikt. Men jag får ju ha handbagage också, får packa saker där om det inte får plats i den stora resväskan. Skönt att ha testat i alla fall. Ska försöka göra slut på de flesta påbörjade produkter såsom schampoo, duschkräm och sånt. Det ska nog gå bra. 
 
Vi kom nyss hem efter en härlig promenad runt vår favoritpark. Måste varit någon typ av papegojparty där idag, för det var minst sagt fullt av gojjor! Vi såg fyra olika arter och säkert över 50 stycken olika gojjor. Vita, grå-rosa, de stora mörkblå och så de lite mindre som har alla möjliga färger. Så himla härligt och kul att se! Tror att det kan bero på att det är parningssäsong eller nåt nu. Åh vad synd att jag inte hade med kameran!! Hade varit så kul att visa någon bild på hur det såg ut. Nåja, chansar på att de är där nästa gång och tar med kameran då. 
 
Nu ska här lagas middag. 
 
Ha det fint!
#1 - - Liborius:

skönt med sovmorgon:)

Svar: Jodå, det är skönt med sovmorgon, men ibland känner man sig så slapp bara när man går upp sent :P
Josefine Nielsen

Till top