jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Är vi i Sverige?

Allmänt Permalink0
Inatt var första natten som jag sov rätt så normalt, utan att vakna typ varje timme. Var väldigt skönt. Känner mig mycket bättre idag. Vi skulle egentligen checka ut från hotellet imorse, men bestämde igår att förlänga med en dag till så att vi kan friskna till lite mer. Så blir en natt till här på Kings Perth Hotel (dock fick vi byta rum). Vi har kollat på hostel där vi kan bo tills vi hittar permanent boende och vi promenerade idag till ett som ligger nära där vi bor nu. Var ett fint hostel med bra priser och frukost + en timmes wifi per dag inkluderat. Vi har bokat en natt där till att börja med så får vi se hur det blir. 
 
På vägen till hostelet såg vi en fin katedral.
 
St Marys Cathedral 
 

När vi promenerade vidare, såg vi svenska flaggor och gick för att kolla vad det var. Det visade sig vara ett svenskt hotell! Väldigt kul att se! Dalahästar hade de i fönstret också :)
 
 
 
 
När vi hade bokat hostel köpte vi citronsorbét i värmen och gick och satte oss i skuggan på en bänk i Supreme Court Gardens. Vi tog lite bilder vid några kängurustatyer där också. 
 
 
 
Vi bad en man ta kort på oss. Dennis råkade blunda på bilden och han som fotade tog bara en bild så jag tänkte att jag lägger upp den ändå. Vi är ju rätt så söta i alla fall :)
 

Att göra mer idag: Skype med familjen och sedan kolla på första avsnittet av Melodifestivalen på svtplay - tänk att det funkar här nere också! Känns nästan som hemma <3
 
Till top