jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Dennis födelsedag

Allmänt Permalink2
Imorse när jag vaknade mådde jag mycket bättre, hade ca 39,5 graders feber när jag la mig igår och när jag vaknade hade jag bara ca 37,5. Är dock fortfarande snuvig/täppt i näsan och har haft konstant lock för ena örat sedan vi flög...
 
Hur som helst, idag är det Dennis 20 års dag! Så imorse väckte jag honom med sång, en stor chokladmuffins, en kopp te och kiwi på sängen :)
 
 

Efter frukostbuffén bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi såg på en karta att det en bit bort skulle finnas en ö med ett kängurureservat, så vi gick för att utforska. Först gick vi förbi Bell Tower och sedan vidare längs Swan River på en lång gata som heter Riverside. Verkligen fint! Många som joggade och cyklade i det fina vädret. På vägen fanns en lekpark med hinderbana som jag testade. Till sist kom vi till en bro där vi gick över till ön och in i reservartet. En aning spända gick vi och höll utkik efter kängurur, och till sist hittade vi några! De flesta låg och vilade i skuggan så det var inte lätt att se dem först. Men de var så himla söta :) Kändes jättefräckt att se (nästan vilda) kängurur och vi kunde gå ganska nära och ta bilder!
 
 Bell Tower
 
Jag vid lekparken efter att ha testat hinderbanan
 
 Jag och en känguru

Dennis och en känguru
 

När vi kom hem tog jag en skön dusch, sedan köpte vi sushi till lunch. Gott! Nu ska jag läsa lite, vila och sedan kolla efter boenden. Vi hörs!
 
 
 
#1 - - Familjen Sako:

Fina bilder och vad vackra ni är..vi kommer att följa er på bloggen..krya på er..hälsningar från Sako..

Svar: Tack!! Det får ni gärna göra, så vet ni lite vad vi gör på dagarna. Tack, hoppas vi mår bättre imorgon. Kram!
Josefine

#2 - - Amela:

Hej på er!
Vill bara önska en trevlig helg till er två!
Kram från fam Sako

Till top