jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

En skön lördag

Allmänt Permalink0
Idag var det, precis som alla andra dagar fint väder här nere, så vi åkte till stranden. Vi ville se en ny strand, så vi åkte buss in till city och tog sedan en annan buss till Scarborough beach som vi blivit tipsade om. Wow vilken strand alltså! Turkost hav och massa stora vågor. Vi höll på och bada i vågorna hur länge som helst. Det var även någon slags turnering i beach handboll på en plan på stranden som vi kollade lite på, verkade jättekul. 
 
Match i beach handboll
 
 
 
Dock har jag bränt mig i solen idag. Man märker det inte förrän man kommer hem... Jag smörjde mig med solkräm både innan vi åkte hemifrån, innan vi badade, efter vi badade och innan vi åkte hem... Men, solen tar verkligen här, så måste börja smörja mig ännu oftare, särskilt om jag ska vara på stranden så länge. Nåja, jag har smörjt med aloe vera gelly nu som jag köpte innan jag åkte, den svalkar riktigt gott och jag hoppas det lägger sig lite till imorgon.
 
När vi kom hem från stranden gick vi ut till en park nära vårt hus tillsammans med en av våra housemates Josh och kastade frisbee. Kul! Det gjorde vi igår med. Det är något jag älskar med att vara här, man kan vara ute hur mycket som helst. Promenera, bada, sola, sporta. Man behöver inte planera utomhusaktiviteter veckor i förväg för att vara säker på att vädret inte ska förstöra. Man kan liksom räkna med att det är fint :)
 
Just nu spelar Dennis tevespel (fifa tror jag) med Josh. Känns kul att han har fått en schysst kompis som delar lite intressen!
 
Imorgon blir det att gymma, handla mat inför veckan, tvätta och lite annat småpyssel. 
 
Vi hörs!
Till top