jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Första skolveckan

Allmänt Permalink0
Hej!
 
Sen jag skrev senast har det varit några rätt så fullspäckade dagar. Mycket som hänt, många nya intryck.

I söndags var vi i alla fall på IKEA och köpte en byrå och lite andra småsaker till rummet. Jack körde oss dit, så himla schysst! Vi fick tag i det vi ville och när vi hade handlat åt vi lunch - alla tog köttbullar, mums! 
 
I måndags började skolan! Det var spännande! Och lite läskigt, men det har gått finfint hittils! Skoltiden är indelad i lectures, tutorials och labs/pracs för min del. Första veckan är det dock bara lectures för alla och det andra börjar först nästa vecka. Hittils har jag haft ett antal lectures och imorgon är jag ledig för jag ska egentligen ha lab/pracs, men de börjar som sagt nästa vecka. Tycker mina fyra olika units verkar intressanta och bra så jag är nöjd med valen. Lite svårt att hitta alla föreläsningssalar bara, det är ett stort universitetsområde...
 
Idag hade jag hur som helst två lectures och efter dem gick jag och köpte kursböcker i skolans second hand butik. Fick alla böcker jag behöver (3st) till denna terminen för 100 dollar, vilket är rätt bra då nypriset för endast en bok kan ligga på den summan eller mer. Så nu är det ordnat också, gött!
 
Igår hjälpte Josh mig att sätta upp byrån innan Dennis kom hem från skolan, för jag slutade tidigare. Det gick bra och när Dennis kom hem möblerade vi om och städade, så nu känns det riktigt mysigt, rymligt och rent i vårt rum! Lägger upp bilder imorgon så får ni se hur det ser ut.
 
Det har varit rätt så struligt för mig att betala min kursavgift till skolan. Skulle nämligen betala hela summan med visakort över internet, men det gick inte för det var för mycket pengar, så blev tillsagd att dela upp betalningen i två omgångar, men den andra funkade inte trots att jag hade pengar på kortet. Men nu verkar det vara löst för jag ringde banken i Sverige och jag hade en spärr vid en viss summa pengar som gjorde att jag inte kunde betala mer med tanke på den stora summan, men de har ordnat det nu. Så förhoppningsvis löser det sig inom kort med betalninggen så att den kan genomföras innan slutdatumet. 
 
Nu till något positivt och roligt: Efter lite panikartat beteende i tisdags kväll har vi nu fått tag i två biljetter till en konsert på söndag kväll. Det är John Farnham och Lionel Richie som ska spela tillsammans! Så himla fräckt! Först hade biljetterna tagit slut, men på tisdag kväll släpptes nya och vi försökte köpa dem med kort via internet men det gick inte (försökte hur många gånger som helst...) och vi ville verkligen inte att de skulle ta slut innan vi hann köpa så blev ganska frustrerade över att det inte gick. De hade inget telefonnummer att ringa heller... Men det löste sig för på onsdag morgon körde Josh Dennis till ett ställe där man kunde köpa biljetterna i butik, och som tur var så fanns det biljetter kvar så vi blev lättade. Så på söndag ska vi på konsert, det kommer bli grymt!! A once in a lifetime experience!
 
Biljetter!!!!
 

Vi har även gjort klart den tredje obligatoriska onlinekursen och klarat den båda två - så det känns skönt! Alla tre avklarade redan innan skolan har dragit igång på riktigt. Framförhållning!
 
Sammanfattningsvis: en händelserik vecka! Nu ska jag nog inte skriva mer för känner att jag är väldigt trött, så ska lägga mig. Skriver mer imorgon istället.
 
Vi hörs, godnatt!
 
Till top