jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Måndag

Allmänt Permalink0
En riktigt skön dag. Började med en god frukost, blev havregrynsgröt för vi köpte sylt igår när vi handlade - mums :) Sedan var vi riktigt duktiga både jag och Dennis och tömde diskmaskinen, tvättade, dammsugade, diskade och bytte lakan. Teamwork! Efter det gick vi bort till shoppingcentret och gick till en bank för att fixa med bankkonton. Vi gick till en bank som heter Westpac som är en av de fyra stora bankerna här. Vi öppnade konton och ska tillbaka imorgon för att sätta in lite pengar så att han på banken även kan visa oss hur internetbanken funkar och hur man för över pengar osv. Inom ca en vecka kommer vi att få betalkort också, så då slipper vi betala med svenska kort och få uttagsavgift. 
 
Efter banken gick vi förbi ett bageri i centret och vi frågade om jag tålde något, och det gjorde jag, så åt en jättegod "finger bun" (bulle med vit frosting och riven kokos på)! Livet leker! När vi kom hem lagade jag pasta med skinksås - blev riktigt gott! Efter det tog vi lite välförtjänt vila - låg i sängen och spelade Pokemon en bra stund.
 
Vi bestämde oss efter det att gå och spela tennis. Vi har sett tennisplaner i närheten när vi åkt buss och vår hyresvärd Colin har tagit hit två racket och så har vi köpt bollar, så vi tänkte att vi ville testa. Vi spelade inte så jättelänge, för det blev mörkt, men det var kul och gick rätt så bra! Det måste vi göra om! Hade varit kul att dra dit med våra housemates och spela!
 
Dennis efter tennisen
 
 Jag efter tennisen
 

När vi kom hem gjorde vi kyckling och klyftpotatis i ugnen som blev riktigt gott det med :)
 
Nu har jag duschat och haft i hårinpackning och det är dags att lägga sig för vi ska upp i tid imorgon och åka till skolan. Det är orientation på skolan för alla som läser bachelor of science eller engineering imorgon, ska bli spännande att få en rundvandring på skolan och se vart alla olika byggnader ligger och liknande. 
 
Godnatt!

 
 
Till top