jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Yatzymästaren

Allmänt Permalink0
Igår var det som sagt O-day, så jag och Dennis hade sällskap med vår housemate Jack till skolan för vi skulle dit samtidigt. På skolområdet hade massa olika klubbar satt upp tält och man kunde ställa frågor, tävla i olika grejer, gå med i klubbar osv. Det fanns allt från olika partipolitiska klubbar, till sportklubbar och studiecirklar. Väldigt många olika! Och så var det knökfullt med folk, ashög musik överallt och väldigt mycket intryck på en och samma gång. Efter typ 2 timmar var vi redan helt slut! Jag tog i alla fall broschyrer från lite olika klubbar, t.ex. sportklubbar, ställde frågor osv. Något annat jag gjorde var att testa en klättervägg! Jag ville först inte, för det såg så högt ut, men Dennis övertalade mig och det gick bra!
 
Jag som klättrar
 
 Jag på toppen!
 

Det var hur som helst väldigt kul att gå på O-day eventet! Vi åt lite god sorbetglass i värmen också, det smakade verkligen! Men man blev lite trött efter eventet... När vi kom hem gjorde vi en till obligatorisk onlinekurs som vi båda klarade av! Jippi! Bara en kvar nu. Vi åt god spagetti med köttfärssås till middag. Våra kontokort kom även med posten igår, så vi ska så snart som möjligt gå till banken igen och fixa PIN-kod och lite. På kvällen kollade vi på film och åt fruktsallad med glass, gott!
 
Idag körde jag ett grymt benpass på gymmet Känns gott! Vi kollade även på solglasögon till Dennis, men hittade inga bra så får leta vidare. Vi har fixat med en skohylla/klädhängare som vi har på rummet idag också, så att vi nu kan hänga upp lite kläder. Imorgon ska vi åka till IKEA tillsammans med Jack (han har bil, så han erbjöd sig att köra oss, schysst!) och köpa en byrå och lite annat. Så idag gjorde vi även en lista med lite saker vi behöver köpa. Vi gjorde även en matinköpslista inför imorgon, sedan tog vi en kort promenad nu på kvällen innan middagen. Vi gjorde lax och potatismos, gott! Efter det spelade vi Yatzy med Jack och sedan även med Ellen som kom hem medan vi spelade. Första omgången slog jag nästan rekordet, var bara 2 poäng ifrån, fick yatzy två gånger och fick totalt 310 poäng. Grym är jag! Dennis fick sämre reslutat än någonsin och var lite grinig haha! Men det var kul att spela lite, känns verkligen roligt att kunna göra lite saker tillsammans här i huset och ha kul ihop! 
 
Nu är det snart dags för dagens obligatoriska dusch (jag skojar inte, man måste göra det här för man svettas så mycket av värmen...) och sedan är det läggdags. 
 
Godnatt!
 
Till top