jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Lotta på Liseberg

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Lördagen blev lyckad, det var jättekul på inflyttningsfesten. Tror vi var ca 15 pers och jag hade träffat några av dem innan. Vi körde lite olika lekar, bl.a. charader, skoj! Senare på kvällen åkte vi in till stan och gick till Trädgår'n. Har aldrig varit där förut, så det var kul att se hur det var där. Vi hade kul och dansade, träffade lite ale-bor också som jag pratade med en stund. Vi tog tåget hem typ halv 3 och jag och Caroline sov hos Vickan i hennes nya lägenhet, på den nya soffan. Riktigt skönt faktiskt, sov bra i min sovsäck! Dagen efter åt vi frukost och sen åkte vi hem. När mamma och pappa kom hem från sommarstugan lärde Carro oss ett kortspel. Jag förlorade, men det var jättekul att spela! På kvällen var jag hemma hos Dennis och hans familj. Vi åt pizza och kollade på VM-finalen i fotboll. Vi hade det mysigt, åt jordgubbar med glass också, mums! Tyskland vann och det förtjänade de tyckte jag, de spelade bra. Det var en kul match att se. Det var kul att få träffa Sako-familjen lite också, alltid trevligt att prata lite!
 
Förmiddagen idag tillbringades med att lösa lite strul med csn, men jag hoppas att det ska bli som det ska nu. Vid kl 14 hade jag en synundersökning inbokad i Kungälv, fick broöppning både på vägen dit och på vägen tillbaka. Hur som helst, det gick bra och jag ska inte ändra styrka på linser eller glasögon för det skiljde sig inte så mycket, och är man närsynt så är det tydligen bättre att ligga på lite lägre styrka än nödvändigt om det går, för att det inte ska utvecklas och bli ännu sämre. Då vet jag det i alla fall. Ska tydligen inte sitta med glasögon framför datorn och så heller, utan bara försöka ha dem på långt håll. 
 
När jag kom hem bakade jag och mamma en hallonpaj. Vi har plockat hallon i flera omgångar och nu gick ca 8 dl åt till pajen. Den blev jättegod, särskilt med lite vaniljsås! 
 
 
Nu på kvällen har vi varit på Lotta på Liseberg. Det var riktigt skoj, älskar stämningen som blir, alla är så glada. Artisterna var bra och det var en del allsånger som man kände igen. Vi hade tur med vädret också, såg ut som att det skulle kunna ösa ner, men det kom bara lite regn på slutet. Vi hade bra sittplatser, långt fram och nära mittgången, men vet inte om man kunde se oss på tv. Någon som såg oss? Ska nog ta och kolla tv-inspelningen imorgon eller någon annan dag. Det var hur som helst jättemysigt att vara där!
 
Jag och mamma på Liseberg
 

Nu ska jag ta och lägga mig, godnatt!
 
Till top