jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Nordiska Akvarellmuseet

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Här kommer ett kort litet kvällsinlägg. Har haft en underbar dag med mormor och morfar ute i Skärhamn på Tjörn. Vi har varit på akvarellmuseet, där vi fikade (med havsutsikt!), prövade våra akvarell-målar-talanger i målarverkstaden, tittade på en intressant och beundransvärd utställning och såg en kort film om en akvarellkonstnär. Mycket givande, mycket nöje.
 
Nordiska Akvarellmuseet
 
Efter det åt vi god mat på en mysig fiskebutik med fin utsikt över bryggor och hav - och med sol i ögonvrån. Idyllisk omgivning. Älskar lukten av saltvatten. Hög mys-faktor!
 
Utsikt från matplatsen
 
En underbar dag helt enkelt! På vägen hem blev det att vi stannade nära Tjörnbron och åt jordgubbar, så gott! Pratat om lite allt möjligt har vi också fått gjort. Njuter av de långa dagarna med ljusa kvällar, det är så härligt verkligen. 
 
Nu ska jag snart lägga mig, ha det fint!
Till top