jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Onsdagsupdate

Allmänt Permalink0
Nu är det kväll och Dennis ska snart diska upp efter middagen medan jag går och duschar innan vi ska lägga oss. Imorgon börjar vi båda vid 9 och ska åka in till skolan tillsammans. Idag började jag först vid 12, men mötte Dennis vid 11 på skolan för att gå och köpa kursböcker ihop. Min tyskabok var dyyyr. Men men, behöver inte köpa massa böcker till andra kurser i alla fall, så det var ju bra! Jag hade sedan en prac där jag träffade Katie igen (vi är i samma grupp, yey!). I en av kurserna är det nämligen en praktisk komponent i form av tennis - så jag kommer att ha tennis en gång i veckan under hela terminen, kul! Efter min prac hade jag en 2 timmar lång föreläsning i Health and Globalization som slutade vid 15. Det var första föreläsningen i den kursen, den känns spännande! Efter det åkte jag hem och Dennis hade bara haft en lektion så han var redan hemma. Vi åt mellanmål, och jag tog en clementin från trädgården (känns häftigt att kunna göra det!)
 
Clementiner från trådgården. Gott!
 
Resten av eftermiddagen/kvällen har vi tagit det lugnt och sedan varit och handlat mat för resten av veckan. Dennis mår bättre i magen nu, så han är förmodligen inte sjuk. Han kunde äta vanlig mat till middag nu på kvällen så det är ju ett steg i rätt riktning. 
 
Nu har jag snart skrivit klart för idag, men vill bara lägga upp en bild från igår kväll:
 
 
Vi hade det så mysigt, för vi satt i sängen på kvällen och spelade kort (remi) och lyssnade på musik. Jag vann tre gånger i rad, yey! Kort är kul, vi får börja spela det oftare!
 
Imorgon har jag en "lång" skoldag, från 9-15. Men jag ska ha min första tyskalektion (har hittills bara haft föreläsning), så ska bli spännande!
 
Nä, nu ska jag allt gå och duscha, vi hörs!
 
Kram!
Till top