jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fotbollsnatt!

Allmänt Permalink0
Då har man precis vaknat, efter att ha varit uppe hela natten till kl 8 på morgonen och kollat på VM! Blev att jag var vaken ett helt dygn...
 
Det var tre grymt spännande matcher:  först vid midnatt var det  Australien - Nederländerna, där Australien tyvärr förlorade - men så mötte de ju ett av världens bästa lag, så att de lyckades hålla ställningen så bra som de ändå gjorde var riktigt imponerande! Det blev 2-3, Tim Cahill (Aus) gjorde ett riktigt snyggt mål och sedan satte Jedinak (Aus) in ett mål på straff också. Grymt spännande match att se.
 
Sedan vid kl 3 var det dags för Spanien - Chile och tro det eller ej - Chile vann med 2-0 mot regerande världmästarna Spanien så att de redan andra matchen i gruppspelet har åkt ut och inte kommer att gå vidare! Det här är händelsernas VM på riktigt, allt verkar kunna hända! Den matchen var hur som helst också kul att se, men sedan kom den mest avgörande matchen kl 6 på morgonen: Kroatien - Kamerun. Såklart hejade vi på Kroatien. Det var en väldigt viktigt match för båda lagen behövde vinna för att ha en chans att gå vidare och inte åka ut. Så vad händer? Jo, det slutar med att Kroatien vinner med 4-0!! De fullkomligt äger matchen! Hade lika gärna kunnat bli 10-0 också. Många spelare från Kamerun verkade ha missuppfattat att det handlade om att spela fotboll - de verkade tro att det var rugby eller nåt, så som de tacklades och höll på. Blev en utvisning och hur många frisparkar som helst. Gillar inte när man spelar ful fotboll. Men men, Kroatien vann och har nu en chans att gå vidare, hoppas verkligen att de vinner när de möter Mexiko!
 
Under natten hade vi lite olika tilltugg för att hålla oss vakna. Först blev det kex, kallskuret och öl. 
 
 
Sedan blev det fruktfat!
 
 
Efter det hann vi även klämma i oss lite popcorn, chips med dip, kaka med glass och till sist lite tidig frukost i form av macka. Känns som att vi åt hela natten, haha! Nåja, jag höll mig ju vaken hela tiden i alla fall, det är mer än jag trodde att jag skulle klara!
 
Efter den tredje och sista matchen, när klockan var 8 på morgonen, gick vi och la oss, och jag vaknade nyss. Har fått lite sömn i alla fall! Ikväll/natt blir det dock inga matcher för min del att se, ska sova ut!
 
Måste också berätta att Dennis är med i ett VM-tips där man har tippat matcherna i gruppspelet - och han anmälde mig i smyg också och tippade åt mig! Just nu har han tippat rätt på 9 av 13 matcher i min tippning och 8 av 13 i sin egen (så jag leder över honom, hihi). Den som leder totalt sett har 10 av 13, vilket betyder att jag ligger på delad andraplats i nuläget! Wiho! Hoppas att det fortsätter i den riktningen, vinner man så får man 50% av vinstpotten, som ligger på 7550 kr, så det blir alltså 3775 kr. Hade inte suttit helt fel! Men än är det bara 13 matcher av 30 som spelats, så det kan ju verkligen ändras. Nåja, håller tummarna och hoppas på det bästa!
 
Nu ska jag packa och tvätta! Ha det fint!
 
Till top