jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Midsommar och sista dagen innan hemresa!

Allmänt Permalink0
Hej på er! 
 
Nu är det nog fullt upp med ståhej hemma i Sverige eftersom det är midsommar! (Kanske inte riktigt än dock, för klockan är ju bara typ 8 på morgonen hos er, men ändå). Blomkransar, sill och potatis, midsommarstång, små grodorna, snaps och folkvisor. Måste säga att jag saknar det och att det känns lite trist att missa det. Men men, nu är jag inte hemma än och så är det med det. Dock är jag hemma väldigt snart! Jag hoppas i alla fall att ni får en riktigt fin midsommar oavsett vart ni är eller vad ni ska göra. Kan vara skönt att bara vara hemma och ta det lugnt också. Förresten, lite "midsommar-lik" mat blir det faktiskt här för oss idag ändå, vi ska äta varmrökt lax och potatissallad till middag - det känns ju lite somrigt!
 
Idag är det i alla fall sista dagen för oss här i Perth innan vi åker iväg. Känns lite konstigt, men är pirrig av längtan! Håller på att packa, sedan blir det att städa rummet så det inte ser ut som en rövarkula när vi lämnar det. Undrar om det kommer att bli svårt eller lätt att somna ikväll?... 
 
Ha det fint så hörs vi igen någon gång när vi har kommit till Italien!
 
Kram!
 
Till top