jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Slutprov nummer 2

Allmänt Permalink1
Hejhej!
 
Imorse klev jag upp tidigt, aningen nervös inför mitt prov. Jag gjorde ordning mig och åkte till skolan i väääldigt god tid, kom trekvart innan provet skulle börja. Nåja, bättre att vara i tid än att vara sen! Provet började vid 9 och höll på i två timmar. Det kändes verkligen som att tiden rann iväg, skrev som en galning och slutade inte förrän tiduret ringde. Känns som att jag la för mycket fokus på de första frågorna, som skulle ha korta svar, så att de två sista frågorna som skulle vara mer omfattande blev för korta med för lite detaljer. Men men, jag skrev 8 eller 9 sidor (för hand - har typ kramp nu efteråt haha), så det borde ju ge något får man hoppas! Oavsett så har jag klarat den kursen, så frågan blir "bara" vilket betyg jag får. Känns i alla fall väldigt skönt att ha det gjort, nu är två av fem prov avklarade! De resterande tre blir på torsdag, fredag och lördag, sen är det klart!
 
Resten av dagen ska jag ta det lugnt, unna mig att känna mig glad över att två prov är avklarade. Ska ut och ta en joggingrunda nu, ska bli gött, sen ska det bli skönt att slappna av ikväll med en rolig film eller så. 
 
Hoppas att ni har en riktigt fin helg och ta hand om varandra!
 
Vi hörs, kram!
#1 - - Pappa:

Du är fantastisk Josefine!!! Det är en bedrift att hinna skriva sådana svåra prov på svenska, dessutom under tidspress. Att dessutom göra det på annat språk, engelska i detta fallet, är en ännu större bedrift! Lycka till med resterande prov! Vi ser fram emot och längtar efter att få träffa dig igen!
Kram P & M

Svar: Hej mamma och pappa! Tack så mycket!! Jag ska göra mitt bästa på de prov som är kvar och det kommer kännas så jäkla härligt efteråt när jag är klar och sen ska få lite semester och få komma hem och träffa er!! Jag längtar så mycket!! Kramar och pussar från Josefine
Josefine

Till top