jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Tisdag

Allmänt Permalink0
God morgon!
 
Imorse gick Dennis upp tidigt för han skulle in till skolan för att ha sitt första slutprov vid 9. Han har två stycken totalt, ett idag och ett på fredag (management, som jag också har). Jag hoppas att det går bra för honom just nu, håller verkligen tummarna! Själv pluggar jag till mina resterande tre prov. Lite svårt att veta vad man ska fokusera på... Men men, gör mitt bästa så får vi hoppas att det går bra! Ska gå och träna innan Dennis kommer hem också, vilket han nog gör runt 1. Sedan ska vi plugga tillsammans till management provet.
 
Idag är det trist, grått och regnigt. Men ska inte klaga, vi har haft sol och fint flera dagar i rad! Jag hoppas att det är fint sommarväder i Sverige - eller i alla fall att det är det när vi kommer hem så att vi kan få njuta av det! Åh, har massa saker som jag vill göra när jag kommer hem - paddla kajak, åka båt, bada, plocka blåbär, baka pajer, cykla, promenera, men mest av allt mysa med familjen! Det är inte lång tid kvar nu - vi åker nästa lördag! Vi har förresten frågat vår housemate Josh om han kan köra oss till flygplatsen, och det kunde han, så det känns skönt! 
 
Snart börjar fotbolls VM också! Matcherna kommer att gå mitt i natten pga tidsskillnaden, så jag kommer vänta tills mina prov är över innan jag börjar titta på matcherna (måste ju sova innan proven, kan inte vara vaken på nätterna då!) Men det ska i alla fall bli kul med VM!
 
Nä, nu ska jag ta och återgå till arbetet!
 
Ha det fint så hörs vi!
Till top