jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Cricket!

Allmänt Permalink0
Hej hopp! 
 
Måndag = lång dag = trött nu så här på kvällen. Hur som helst, har haft en lång, men rätt så bra dag :) Började med att jag fick tillbaka min inlämningsuppgift i management, fick lite feedback på den men får inte veta betyg förrän imorgon via internet. Efter det hade jag en till tutorial, i marketing, sedan en föreläsning. Vi hade en vikarie på föreläsningen, kan man väl säga. Det var en kvinna som brukar vara med på labbarna på fredagar. Hon hade nog inte riktigt koll på tiden, för hon körde så fort att allt vi skulle gå igenom var klart på typ 20 minuter, och en föreläsning brukar vara 45 minuter bara för att indikera hur fort det gick. Hann skriva typ 10 ord, haha! Får kolla på ppt-sidorna på nätet nu i efterhand istället.
 
Efter föreläsningen åt jag lunch med Katie. Vi gick ner och satte oss på en bänk vid Swan River, mysigt. När vi nästan var klara kom det massa ankor, fiskmåsar och svarta svanar som ville ha vår mat, så vi fick raska på. Men var hur som helst trevligt med lunchsällskap :)
 
Efter det hade jag en föreläsning till, sedan min tutorial där jag skulle hålla min presentation om munhälsa (illustrerat med foton jag tagit själv). Jag var ganska nervös innan, men tror att det gick bra! Fick inte reda på betyget direkt, utan får vänta ett tag, men känns himla skönt att ha det gjort, puh! Nu ska jag fokusera på ett muntligt prov (management) som jag ska ha den 14 april och även två stora uppsatser som ska skrivas i två olika kurser, samt grupparbetet i marketing också. Så en heeel del att göra med andra ord. Jaja, en sak avklarad i alla fall!
 
Efter skolan blev det en snabbis till gymmet, ett intesivt pass, sedan hem och göra middag. Det blev seafoodmix med ris, grönsaker och chilisås. Dennis hade förberett maten för att vi skulle slippa stressa, för vi skulle nämligen följa med Josh till en match i cricket (inomhusvariant). Han spelar i ett lag och de skulle spela en match (typ semifinal) ikväll och jag och Dennis frågade redan förra veckan om inte vi kunde få följa med och kolla. Så det gjorde vi. Har aldrig sett cricket förut, men det är en jättestor sport här nere. Liknar brännboll och baseboll litegrann. En spelare med ett rack som skjuter en boll i alla fall.
 
Det va himla kul att se matchen, även om jag inte riktigt fattade reglerna och så, hehe. Är inte direkt så att "Åh, de gjorde mål, bra!", utan mer typ "Han träffade marken en gång innan motståndarna fångade lyra så det blev poäng...till motståndarna?". Haha, typ så var det. Först ledde Josh lag stort, men så tappade de rejält och det andra laget vann, vilket var synd såklart. Men det var kul att se ändå :) Tog lite bilder, men det var nät runt planen, så inte så tydligt kanske, men här är en i alla fall. 
 
Josh längst till höger, killen i grön tröja (motståndarna) är slagman
 
Nu medan jag sitter och skriver detta dricker jag en god hallon-och banan smoothie. Mums!
 
Igår grillade vi som planerat, blev dock lite sent så blev mörkt medan vi grillade. Först hittade vi inte någon belysning utomhus där vi stod, men tillslut hittade Jack en strömbrytare. Josh och Dennis hade tänt grillen, men det tog rätt lång tid att grilla, så de borde haft i mer kol för att få mer glöd och även lagt det i hela botten och inte bara i mitten för det var bara varmt i mitten, hehe. Man lär sig, går nog bättre och lättare nästa gång. Så det tog lite extra tid på grund av det, men tillslut var det klart i alla fall! Grillspett är så gott!
 
 
 
Nu ska jag nog ta och göra ordning mig för kvällen. Ska inte till skolan imorgon, men blir att plugga ändå. 
 
Ha det fint så hörs vi!
Till top