jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

En vanlig tisdag

Allmänt Permalink0
Eftersom jag inte har skola på tisdagar kunde jag sova ut i morse vilket var skönt! Under dagen har jag mest pluggat, har gjort en hel del i min kurs som heter marketing. Jag har ett grupparbete i den kursen, så jag höll på med min del av arbetet. Nu på kvällen körde jag ett grymt pass på gymmet! Bättre än på länge, blev helt svettig och slut, kändes underbart! Efter middagen så hjälpte Dennis mig med en skoluppgift genom att agera modell när jag skulle ta några foton. Det är en ganska kul uppgift, där man genom 3-5 olika foton som man tagit själv, ska illustrera ett folkhälsoproblem. Man ska försöka få med riskfaktorer och vad man kan föra för att förebygga osv. Jag har valt munhälsa, närmare bestämt hål i tänderna. Blev lite roliga foton, hehe... Lovar att visa dem så småningom!
 
För att pausa i pluggandet under dagen så kollade jag på Johans Glans nya stand-up show - World tour of Skandinavia. Då fick jag mig allt ett och annat gott skratt! Den finns på youtube, ni borde kolla på den! :) 
 
Imorgon är det skola igen. Det är även en ny fotbollsmatch på kvällen, inte lika sent som sist dock, så vi ska stanna i skolan efter lektionerna (blir nog lite plugg på biblioteket) så vi slipper flänga fram och tillbaka. Ser verkligen fram emot matchen!
 
Nu ska jag gå och ta en dusch innan det är läggdags. 
 
Kram på er! 
Till top