jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Förkyld

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Igår var jag som sagt inte i skolan, utan pysslade med lite smått och gott här hemma som att bädda, tvätta, göra bankärenden och plugga. Inför föreläsningar i skolan ska man ofta ha läst något i förväg, så att man är förberedd på det som föreläsningen ska handla om. Inför t.ex. nästa föreläsning jag har i "Health and illness in human populations" ska jag läsa en pdf om resultaten av en hälsoundersökning som görs här i Australien med jämna mellanrum. Så det gjorde jag igår, det var ca 30 sidor... Så tog en stund! 
 
När Dennis kom hem från skolan åkte vi till Morley, det tar ca 5 min med buss dit och där ligger Perths näst största shoppingcenter. Jag letade efter en ny bikini, men hittade ingen. Hittade dock en söt topp och lite underkläder som jag köpte. Dennis ville till en musikaffär som han visste skulle finnas där. På vägen såg vi en djuraffär och gick in. De hade massa undulater och andra fåglar *saknar Lukas och Lemon* ! De hade även något som inte finns i djuraffärer i Sverige - hundvalpar! Så himla urgulliga. Såg en liten vit tufsig bolliknande sak som jag ville ta med hem... Så söt när den la huvudet på sned och tassen mot glasfönstret när jag skulle gå. 
 
Hur som helst, vi hittade musikaffären till sist, Dennis spelade på både eltrummor och gitarr en bra stund innan vi gick därifrån för att de stängde. Han såg rätt så belåten ut :)
 
När vi kom hem gjorde jag en seafood risotto. Den blev riktigt god och vi tog ett glas vitt vin till och tände ljus, det blev en ganska så romantisk middag. Sedan gjorde jag chokladbollar - denna gången hade jag köpt strössel så jag hade något att rulla dem i. Vi kollade på ett avsnitt av Fresh Prince of Bel Air med Will Smith och skrattade ihjäl oss innan vi la oss. 
 
Imorse när jag vaknade var jag snuvig och lite tjock i halsen. Jag var snuvig redan igår kväll, men halsen var okej. Beror nog på att det är relativt kyligt inne i föreläsningssalarna jämfört med utomhus. Så idag är jag mest hemma och tar det lugnt. 
 
Skrev ju att jag skulle lägga upp bilder på vårt rum igår, men bloggade aldrig, så gör det nu istället. Såhär ser det ut:
 
 
 
 
 
Tycker att vårt rum är rätt mysigt och fint! Byrån som står till höger är den nya som vi köpt. Förutom byrån så köpte vi även tvättkorg, papperskorg och klädställningen som är till vänster. 
 
Nu är det strax lunchdags, sedan får vi se vad vi hittar på!
Till top