jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Första fotbollsmatchen!

Allmänt Permalink0
Kör en morgonuppdatering innan det är dags att åka till skoan.
 
Igår kväll var det dags för Dennis att spela sin första match med det nya laget! Den var sent på kvällen, vi tog bussen in och var där i god tid. Jag kollade på matchen som spelades innan medans Dennis och laget värmde upp. När matchen väl började, blev det intensivt och svettigt på planen. Först var det jämnt, men i andra halvlek drog de ifrån och vann med 5-1! Dennis såg väldigt trött ut, men också väldigt nöjd och glad. Han spelade väldigt bra, trots att han haft ett uppehåll på mer än två månader. Så himla roligt att han har kommit med i ett lag! Och att hans knä verkar vara helt okej nu dagen efter, vilket han var orolig över att det inte skulle vara. Så, verkligen jättebra och kul att det gick så bra som det gjorde, nästa gång blir det säkert mål från Dennis sida också! 
Jag satt bredvid en tjej under matchen som jag pratade en hel del med, hon var trevlig och vi bytte nummer. Vi kommer nog ses på nästa match, för hon brukar komma och kolla. Kul!
Efter matchen fick vi skjuts hem av en kille i laget, för sista bussen hade gått eftersom det var så sent. Killarna i laget verkar riktigt schyssta!
Jag kommer nog följa med och kolla på alla matcher som kommer framöver. Dels kul att se matchen och se Dennis spela såklart, men även den sociala biten. 
Skulle egentligen tagit lite bilder från matchen, men glömde av det när jag satt och pratade. Får bli nästa gång!
 
Här får ni en bild på gårdagens outfit istället.
 
 
Nu ska jag åka till skolan, ha en fin dag!
 
Till top