jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Första regnet

Allmänt Permalink0
Imorse väcktes jag av Dennis, som ville tala om att det regnade. Och det gjorde det verkligen! Störtregnade. Första gången det regnar här. Eller egentligen andra, men första gången regnade det bara under natten så det påverkade inte oss direkt. Nu fick jag lite smått panik för att jag inte visste vad jag skulle ha på mig. Har inte regnanpassade kläder direkt, har vant mig vid shorts och linne. Fick bli långa träningstights, kofta och skinnjacka. Men när jag väl skulle iväg till skolan slutade det regna och inom en timme var det solsken igen. Måste hur som helst shoppa lite "vinterkläder", dvs typ jeans/långbyxor, vind/regnjacka och ett paraply. Vintern är ju trots allt på väg och det kommer nog regna lite då och då framöver. 
 
Igår hade jag min första inlämningsuppgift. Var ganska nervös innan. Var som sagt ganska diffusa riktlinjer om vad uppgiften egentligen gick ut på, men gjorde mitt bästa och hoppas att det ska leda någonstans i alla fall. Har varit ganska stressad över uppgiften, men när jag väl hade skickat in den bestämde jag mig för att släppa det. Man kan ju inte göra mer när man väl lämnat in ändå, så det är bara att vänta på rättningen och ta det då. På kvällen "firade" vi, Dennis bakade blåbärsmuffins som vi åt, blev jättegoda! Trots att det fortfarande är en hel del plugg kvar (alla andra ämnen) så känner jag mig mycket lugnare nu. Skönt med fredag kväll och helg också!
 
Förresten, i onsdags var min antibiotikakur slut. Den verkar ha haft effekt, för nu mår jag bra. Hoppas bara att jag kan hålla mig frisk nu. Är inte helt lätt med tanke på att det verkar vara någon slags tävling i alla bussar om vilken som kan ha mest aircondition... Seriöst, det behöver ju inte blåsa halv storm inuti en buss för tusan! Idag satt jag liksom med luva över huvudet för att det blåste så kallt i nacken och på huvudet. Någon måtta får det väl vara.
 
Hur som helst, nu ikväll gjorde vi hemmagjord pizza igen, blev gott! Efter det satte jag på mig mina nyinköpta diskhandskar och körde en grovrengöring av köket, behövdes verkligen. 
 
Imorgon ska vi troligen åka till en affär i Morley och köpa en liten mini-grill som vi såg ut förra veckan. Vi har inte grillat en endaste gång sedan vi kom hit vilket nästan känns lite skamligt med tanke på att vädret tillåter det cirka varje dag. Det dumma är dock att det inte existerar engångsgrillar här. Så vi tänkte köpa en liten vanlig grill, på extrapris för typ 150 kr. Sååå himla sugen på grillat: korv, hamburgare, kött, grillspett med grönsaker, marshmallows.... mmmm. Får se vad det blir för mumsigt imorgon.
 
På söndag ska vi ha en "housemate-dinner". Våra hyresvärdar ville arrangera en gemensam middag för oss 5 som bor här i huset, laga mat tillsammans och ha en middag. Egentligen skulle vi haft det redan för två veckor sedan, men då skulle vi på konsert så då kunde vi inte, och förra helgen var Josh bortrest. Så nu blir det av denna helgen istället. Ska bli jättemysigt! Särskilt med tanke på att Colin är kock och ska visa oss hur man gör riktigt god sushi. Spännande!
 
Nu väntar jag på att Dennis och Josh ska spela färdigt fifa-matchen, sedan ska vi nog kolla på något kul avsnitt av Fresh Prince innan vi lägger oss. Gött att sova ut imorgon!
 
Ha en fin helg så hörs vi!
Till top