jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Gårdagen

Allmänt Permalink0
Hej!
 
Igår var det onsdag och jag åkte till skolan för att ha en föreläsning och en föreläsning/workshop. Skulle börja vid 9, var lite sen och så var det mycket trafik på morgonen. Efter att jag bytt buss, ja då kände den nya bussen efter ett tag att det var lämpligt att börja tjuta som aldrig förr, och varje gång busschauffören startade om motorn i hopp om att kunna åka vidare så började den tjuta igen. Så det resulterade i att alla fick gå av bussen. Som tur var fanns det en busshållplats i närheten. Men jag blev sen till skolan och tänkte "äh, jag tar och kollar på den föreläsningen online sedan istället". Så jag gick till biblioteket och satte mig och pluggade tills jag skulle ha min workshop. Efter den så slutade jag egentligen, men eftersom Dennis skulle ha match på kvällen hade vi bestämt oss för att stanna kvar i skolan. Så jag gick till biblioteket igen och pluggade lite.
 
Efter en stund skickade jag ett sms till Aleisha (tjejen jag träffade från matchen förra veckan) och frågade om hon ville ses innan matchen, och hon var på skolan då så hon frågade om jag ville ses och ta en kopp kaffe. Det ville jag såklart så vi möttes på ett café på bottenvåningen på biblioteket och tog kaffe (för min del blev det te). Var riktigt trevligt! Sedan fick hon sms från två kompisar som skulle träffas på ett annat stället på universitetet och frågade om jag ville följa med dit, så det gjorde jag. Stället heter "The Tavern" och är en bar/uteservering, så vi drack lite cider/öl och pratade. De var bra vänner sen länge så de pratade en del skvaller osv om personer jag inte kände till, men det var kul ändå, försökte hänga med så gott det gick i snacket :) 
 
Sen stack vi tillbaka till bibblan, jag skulle möta Dennis som pluggat så länge. Vi (han, jag, några killar i laget och några tjejer) skulle beställa pizza och äta innan matchen för vi va hungriga, så vi satte oss ute och åt, mysigt! Dock aningen för tätt inpå matchen för killarnas del märkte man, för de var rätt slöa...
 
Nu till matchen: de vann, med 3-2, men enligt killarna själva så spelade de urkasst. Verkligen ingen strategi, ingen energi eller entusiasm. Jag måste nog hålla med lite. Förra veckan var bättre. Kanske slappnade de av för mycket igår, för de visste att laget de mötte var näst längst ner i tabellen (alltså ganska dåliga). Nåja, hoppas på bättring, för nästa vecka möter de det lag som leder i tabellen!! Blir nog en tuff match, ska bli väldigt spännande att se! Jag försökte ta lite bilder under matchen, men det var lite konstig belysning, så det blev suddigt, men här får ni några i alla fall.
 
Dennis innan matchen
 
Dennis och några andra i laget
 
Svettig Dennis
 
Lagsnack i halvlek
 

Efter matchen tog vi bussen hem, gjorde ordning oss och gick och la oss.
 
Idag hade jag bara en föreläsning, sedan träffade jag en av tjejerna i mitt grupparbete lite kort för att snacka om hur det har gått och sedan åkte jag hem. Har fått gjort lite tvätt och annat vilket var nödvändigt. Sedan blev det ett mag- och ryggpass på gymmet, handla mat, sedan en sen middag (lax och potatismos). Nu har jag pluggat lite inför min labb imorgon och ska gå och lägga mig.
 
Imorgon är det fredag, yey! Vi ska nog åka till stranden till helgen, skulle vara så skönt! Var längesedan vi var där nu. Då kan vi inviga vår kylväska och vår utefilt. Hoppas på en invigning av grillen i helgen också.
 
Kram på er och ha det fint!
 
 
Till top