jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Pluggpluggiplugg

Allmänt Permalink0
Hej!
 
Du läste rätt: plugg. Det är vad som summerar dagen. Har inte haft lektioner eller så idag, men åkte in till skolan för att jobba på ett grupparbete i marketing. Har som tur var hamnat i en grupp som verkar vara annat än slapp. Nästan lite för ambitiös, hehe. Men det är i alla fall två tjejer till förutom mig, trevliga är de, så vi satt och pratade om hur vi ska lägga upp arbetet och vad som ska vara med osv. Sedan är det så att jag har en inlämningsuppgift som ska in på torsdag, och eftersom det är min första är jag extra nervös. Dels är uppgiften i sig ganska svårtolkad och det är diffust vad man egentligen ska göra och vad som förväntas av en, och dels ska ju allt vara på engelska och korrekt. No pressure! Får inte gå i taket. Uppgiften är "bara" 10 % av mitt totala betyg i kursen. Don't freak out. Nä, men jag får göra så gott jag kan, skiter det sig så skiter det sig, men jag borde i alla fall ha fattat något rätt, och jag antar att även om man fattat lite fel så är det bättre att skriva något än att inte skriva något alls, så kan läraren se att man hur som helst har försökt. Det är vad jag intalar mig i alla fall, hehe. Efter att denna uppgiften är inlämnad på torsdag, så har jag en liknande i en annan kurs att göra klart tills på måndag, yey....
 
Nu (eller inte just nu, men för en stund sedan) så åt vi middag, flygande Jakob! Första gången här nere, och blev rätt så bra faktiskt. Dags att plugga lite till innan jag går och lägger mig. 
 
Ha det bra så hörs vi!
Till top