jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Scarborough Beach

Allmänt Permalink1
Jag kände mig lite bättre med förkylningen på eftermiddagen, så vi bestämde oss för att åka till Scarborough beach på kvällen. Mest för att se solnedgången och komma till stranden för vi har inte varit där på länge nu...
 
 
När vi kom dit var det knappt några vågor alls. Vi tog ett dopp och det var svalkande och skönt i vattnet. Men på bara några minuter började det bli riktigt strömt och vågigt och vi tänkte precis gå upp när Dennis hörde att någon ropade på hjälp. Det var en man som ropade och Dennis skyndade dit för att hjälpa honom, men det var inte han som behövde hjälp, han pekade utåt och sa att hans son hade dragits ut. Det var inte så långt egentligen, men det var som sagt strömt. Så Dennis simmade ut för att hjälpa honom medan jag försökte ta mig i land för att hitta hjälp. Det var ganska jobbigt att ta sig in till stranden på grund av strömmen, så jag kan tänka mig att det inte var helt lätt för Dennis som skulle hjälpa pojken dessutom. Han kunde simma själv, men drogs ut så Dennis fick putta honom bakifrån och hålla i honom för att han skulle komma framåt. Jag såg inga badvakter eller så när jag kom upp, men jag såg att Dennis och pojken kom närmare stranden och tillslut kom upp. Pojkens familj kom och kramade honom och tackade Dennis. Dagens hjälteinsats! 
 
Det är lite skrämmande hur strömt det kan bli så fort, bäst att hålla sig väldigt nära stranden. Märkligt nog var det ingen annan som kom till undsättning när mannen ropade på hjälp, trots att det var många i vattnet. De kanske inte hörde, eller inte insåg allvaret. Dennis (och jag också!) var omtumlade efteråt. Inte varje dag sådant händer. Men tur att det finns människor som hjälper andra, jag är stolt över min kille! 
 
Nu ska vi se en film och äta lite frukt. Ha det bra så hörs vi!
#1 - - Bjarne Nielsen:

Bra gjort ni båda som reagerade på en människa i nöd! Framför allt Dennis som vågade och riskerade att själv dras iväg av strömmarna. Mycket modigt gjort!!! Tänk på dessa strömmar nästa gång ni går i vattnet. Även på risken att brännas av de riktigt farliga maneter som finns i vattnen runt Australiens kuster. Dom är dödliga!
Hälsningar Mamma o Pappa

Svar: Ja, det var modigt gjort! Vi tänkte på strömmarna, tänkte ju precis gå upp när vi kände att de började komma, men då hörde vi att någon ropade på hjälp. Så vi var medvetna om dem. Ja, vi ska akta oss för maneter också. Och ormar, spindlar, insekter och allt annat farligt som finns här ;) Kram Josefine
Josefine

Till top