jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Time for BBQ

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Dert har redan gått flera dagar sedan jag bloggade senast, jösses vad tiden går fort ibland! Nu är det söndag och vi ska snart inviga vår nya grill! Vi har satt ihop den precis, tadaaa:
 
 
 
Är den inte fin? Liten och söt och grön. Vi ska hur som helst göra grillspett att grilla, med kött, aubergine, zucchini, lök, svamp och paprika - mums! Hinner nog inte lägga upp bilder på det senare ikväll utan får bli någon dag under veckan. Håll ut!
 
Förutom att pyssla med detta, som inte tog så lång tid, så har jag varit och tränat på gymmet, var bara jag och typ två till där, hehe. Sedan har vi handlat mat och så har vi pluggat. Vilka händelserika dagar va? Nåja, har en presentation imorgon i skolan så har behövt tid att förbereda den. Ska även få tillbaka min första inlämningsuppgift imorgon, lite spänd men hoppas det ska gå bra.
 
I fredags hade jag bara en lektion, en labb på morgonen, som gick bra. Efter det åkte jag hem och fick gjort en massa hushållssysslor. Tvättade, dammsugade, diskade, tömde diskmaskinen mm. Behövdes säger jag bara... På kvällen gjorde jag något så lyxigt som baconinlindad kyckling i ugn. Känner mig som en kock nu för tiden, hehe. Efter middagen tänkte vi kolla på film via datan, men internet laggade om bara den så det hackade var 10:e sekund typ, inte roligt. Nåja, shit happens. 
 
Igår hann vi i alla fall med ganska mycket. Efter frukosten så tog vi bussen till Morley shoppingcenter. Vi gick bort till musikaffären där Dennis köpt sin gitarr, för ena strängen lät jättekonstig och behövde fixas till. Vi lämnade den där medan vi gick och handlade. Jag fick, efter en stunds letande och velande, tag i två par jeans och två par ballerinaskor. Det var det jag var ute efter, så jag var nöjd. 
 
 
Mina fina ballerina
 
 Ett par av de nya jeansen, sitter som en smäck! Hoppas de inte töjer ut sig...
 

Efter att jag hade hittat det jag skulle gick vi och hämtade gitarren, som var i fint skick. Sedan åkte vi hem, åt lunch, pluggade lite osv.
 
Vi skypade med Dennis familj igår, om hemresa i juni då det är lov (fram till slutet av juli). De hade hittat väldigt bra flygbiljetter och har varit så hjälpsamma med att kolla upp olika alternativ. Otroligt uppskattat! De bokade och betalade våra biljetter igår, så nu är det spikat när vi ska åka hem och tillbaka. Vi är verkligen så tacksamma för den hjälpen och det ska bli jättekul att komma hem till sommaren och få träffa alla! 
 
Till middag gjorde jag tacos med guacamole, som blev riktigt god! Jag gjorde även äppelpaj, två stycken mini-pajer, för vi hade massa äpplen över som vi inte ätit och här slängs det ingen mat! Så fick bli paj av det! Inte mig emot!
 
 
Vi åt paj och glass medan vi tittade på en film - Back to the future. Har nog sett den någon gång för längesedan som jag inte minns, men den var riktigt bra! Verkligen topp! Vi bestämde att vi ska se tvåan och trean nästa helg, hehe. Efter filmen gick vi och la oss, sov gott tills vi vaknade i morse. 
 
Egentligen hade vi hoppats på att åka till stranden denna helgen, men vädret har inte varit så bra, molnigt och regn igår, och molnigt idag. Inte perfekt strandväder direkt, så vi har som sagt gjort annat istället. Hoppas på stranden nästa helg istället. Vi är ju ändå i Australien, det lär bli fler tillfällen att dra till stranden!
 
Nu ska jag förbereda grillspetten, ska bli spännande att se hur detta ska gå. 
 
Ha det bra!
 
 
 
 
Till top