jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Update: helgen

Allmänt Permalink1
Hej på er! Nu är det måndag och ny vecka, men tänkte först ge en liten update om helgen. Skrev ju om att Dennis hade gjort blåbärsmuffins som blev jättegoda, vi åt av dem i lördags också och tänkte bara ge en liten bild på dem. Himla fina! :)
 
 
Så, i lördags åkte vi till Morley som planerat. Vi köpte först lite småsaker som en hand-juicepress, och så köpte jag en fotfil och fotscrub. Efter det gick vi till en musikaffär där Dennis köpte en gitarr och ett gitarrställ. Han har haft riktig instrument-abstinens, så kunde nog behövas. Han ser rätt så belåten ut! 
 
 
Efter gitarrinköpet gick vi till en annan affär och köpte en mini-grill. Sedan släpade vi hem allt på bussen, hehe. Vi hade egentligen tänkt hinna grilla i lördags, men det gjorde vi inte och så hade vi inte heller skruvmejsel för att kunna sätta ihop den. Men Colin ska fixa det till oss, så invigningen blir nog till helgen! Då får ni även en bild på den, för just nu är det mest några olika plåtdelar och galler...
På kvällen kollade vi på en film (började se den alldeles för sent, vi måste verkligen skärpa oss med det...) som heter Fightclub, med Brad Pitt. Den var bra, men lite vrickad för den var en sån där psykoligisk film där huvudpersonen trodde att han kände en person som startade en klubb där de slogs, men personen var i själva verket han själv och när han insåg det, och att han hade fått massa människor att gå med i klubben, blev det lite kaos. För medlemmarna i gruppen skulle spränga massa byggnader. Och han visste inte att det var han som fått dem övertalade att göra det. Typ. Kortfatatt. Rörigt. Nog med det..
 
I söndags så var vi och handlade mat, sedan pluggade jag en hel del, för hade en essay plan som skulle in idag (måndag). Panikade lite över den, eller okej, inte lite utan ganska mycket faktiskt. Men nu har jag lämnat in den så det får gå som det går. Jag skypade med mammi och pappi också, men var aningen influerad av min essay plan som jag för tillfället var sur och grinig över, så de fick väl inte se mitt bäst humör kanske. Ledsen för det. Det är inte representativt för vilket humör jag brukar vara på i alla fall, bara så ni vet!
Nåja, på kvällen skulle vi hur som helst ha house-dinner med de vi bor med. Så våra hyresvärdar Colin och Rob kom, och så lagade vi gemensam middag: sushi och en slags nudelsoppa. Blev gott! Och kändes typ som masterchef eller något, för Colin är kock och skulle förklara för oss amatörer hur man skulle göra, haha! Alla lyckades ändå rullar sushi bra, så det är ju alltid något. Här är en bild från middagen. 
 
Från vänster: Rob, Jack, Josh, Dennis, Colin, Ellen (och jag, som tar bilden)
 

Det var väldigt trevligt att ha en gemensam middag! Och blev rester över som vi kunde ha till middag idag, yey! 
 
I natt vet jag inte vad som hände, bara rullade runt i sängen, svettades och sov knappt något. Brukar inte vara så varmt, skumt.... Sen vet jag inte riktigt hur jag tänkte när jag hade satt alarmet på 7.45 när jag skulle börja kl 9, det var liksom den tiden jag skulle åka. Så himla tur att jag vaknade av mig själv kl 7 och bara var lite försenad, så jag ändå hann göra ordning mig och komma i god tid till skolan. Dagen gick bra, hade lektioner och föreläsningar (särskilt en intressant om health promotion!) och lämnade in min essay plan. När jag hade slutat mötte jag Dennis och så åkte vi hem tillsammans. 
 
Nu har jag skrivit en hel del känner jag, nu kallar plugget!
 
Är ledig imorgon (såååå skönt) så uppdaterar då igen!
 
Kram!
#1 - - Daddy Cool:

Kul att se vilka ni är allihop!
Varför visade inte Dennis denna bagartalang innan han åkte? Då hade vi inte släppt iväg er, haha!
Hans bror är ju erkänt duktig på att baka så det är kanske inte så konstigt ändå, det sitter väl i generna.
Skolarbetet har säkert gått kanonbra, ni är gôrduktiga båda två!!!
Kul att följa din blogg!

Svar: Jag tänkte att jag har ju pratat en del om de vi bor med, så kunde va kul för er att se vilka de är! Haha, den talangen kommer bara fram när man lockar fram den. Ja, det sitter säkert i generna! Jag hoppas att det har gått bra med inlämningsuppgifterna, känns skönt att ha lämnat in dem nu i alla fall. Nu ska jag plugga lite annat, ha det bra så hörs vi pappa!
Josefine

Till top