jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

5 års jubileum <3

Allmänt Permalink2
Igår, den 23:e maj, var det en speciell dag. Jag och älsklingen firade att vi har varit tillsammans i 5 år! Kan inte riktigt fatta att vi har varit ihop så länge. Vi hade en väldigt romantisk och mysig kväll och det blev ett lyckat firande.

Jag slutade skolan rätt så tidigt och åkte hem, medan Dennis skulle stanna kvar i skolan för ett grupparbete. När jag kom hem bakade jag en tårta och gjorde ordning mig med finkläder dagen till ära. När Dennis kom hem så blev jag väldigt glad och överraskad - han hade köpt rosor, en koala-nalle och en receptbok med medelhavsmat till mig. Så gulligt av honom, jag blev jätteglad och verkligen överraskad, för jag hade inte förväntat mig det! Tycker om att bli uppvaktad!

På kvällen så åt vi en romantisk middag - jag hade lagat pasta-och kyckliggratäng - och så hade vi vin, tända ljus, rosor och fin dukning. Maten var väldigt god och det var en riktigt fin och trevlig middag! Älskar när det är stämningsfullt! 
 
Efteråt så åt vi av tårtan jag hade bakat, den blev väldigt god (lite hård i botten dock) och kollade på roliga klipp på youtube och på Fresh Prince. Vi hade egentligen tänkt kolla på någon film, men det var för sent kände vi. Men det gjorde inget, för det vi tittade på var himla kul - vek mig av skratt! 
 
Så, det var verkligen en lyckad och minnesvärd dag. Ett värdigt 5 års firande! Egentligen hade vi tänkt gå på bio för att fira också, men Dennis har massa plugg att göra, så vi ska gå nästa helg istället när det är lite lugnare. 
 
Måste bara säga att jag är lite stolt över att jag improviserade lite med tårtan. Jag skulle nämligen ha florsocker till frostingen, för strösocker gör att det blir grynigt, men jag hade inget hemma. Men då mixade jag strösocker i mixern så det blev som florsocker - smart va! Blev en god smak och funkade utmärkt till frostingen!
 
Här kommer en liten bildbomb från igår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Morfar:

Kära jossan,
Ett grymt .härligt inlägg. Good help what pictures !!
Vi har tyvärr ingen e-mail förrän på måndag. Telia håller på med ett större jobb. Sånt borde vara förbjudet . by law !!!

We love you

Good wishes

M & M

#2 - - Amela:

Hej Josse!
Vad fina ni är..underbara..älska bara varandra..älskar er!! amela

Till top