jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fina fåglar!

Allmänt Permalink1
Hej hopp!
 
Sitter precis och ska börja plugga efter ett mellanmål. Har varit i skolan på en föreläsning samt träffat min grupp i "Muscoloskeletal system and movement" för att göra en praktisk inlämninguppgift. Känns bra att vara ute i så god tid, vi blev nästan klara idag och den ska inte in förrän 30 maj, men blir himla skönt att ha det gjort i god tid så slipper man tänka på det sen när man har massa slutprov att plugga inför!
 
Tänkte bara visa lite bilder på hur det kan se ut en vanlig skoldag (bilderna är från i tisdags) när man går förbi en gräsplätt på universitetsområdet:
 
 
 
 
 
Ganska så söta vill jag allt säga! Tror att de kallas för "Galah Cockatoo". Är i alla fall jättefina, grå-rosa. Tror att det var närmare 25 stycken som gick runt och pickade i gräset. Dagen innan var det ännu fler, dessutom två olika arter av papegojor, dessa och några lite större, helvita. Så fina! Ville bara dela med mig av det :)
 
Ha det gott så hörs vi vidare så småningom!
 
 
 
#1 - - Mamma:

Hej älskling! Vet du hur stolt jag är över dig som är så målinriktad och gör ditt bästa med studierna! Jag vet att det kommer att löna sig, det är väl använd tid! Du verkar också kunna njuta av stunden som på bilderna med de söta fåglarna. Vill också säga att pappa lurade dig rejält igår med vårt väder. Här är svinkallt och regnar hela tiden.
Fortsätt att ha det bra där du är.

Kram mamma

Till top