jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

För ett år sedan...

Allmänt Permalink1
Hej på er!
 
Var ett tag sedan jag skrev nu, tiden rinner iväg känns det som! Nu är det i alla fall helg vilket är skönt! Veckan har varit intensiv, har jobbat väldigt mycket på en uppsats som lämnades in igår, känns så skönt att den är klar nu! I söndags gjode jag ett test online i en av mina kurser som jag fick resultatet på denna veckan och det hade jag klarat med goda marginaler så känns också väldigt skönt! I princip är det bara en uppgift jag har kvar att göra nu innan alla slutprov, så det börjar närma sig slutet av terminen verkligen! Det jag har kvar är en presentation tillsammans med en annan tjej i Marketing. Vi har haft ett stort grupparbete där vi har analyserat tre olika märken inom en viss produktkategori - kaffe, som nu ska presenteras. Presentationen är på måndag, så igår träffade jag henne för förberedelser när mina lektioner var slut och ska även träffa henne imorgon.
Dennis har haft massa plugg denna veckan också, och kommer att ha två väldigt intensiva veckor med plugg framför sig. Flera presentationer och uppsatser och andra uppgifter. 
 
Så under veckan har inte så mycket speciellt hänt, har varit i skolan, kommit hem, pluggat och ätit. Men i onsdags var det fotbollsmatch i alla fall. Det blev ju ett uppehåll med tanke på att det regnade så mycket förra veckan att det inte blev någon match. Men nu var det hur som helst match igen. Dennis lag var överlägsna de andra och vann med, jag tror det var 9-0. Kändes som att de gjorde mål var och varannan minut. Nästan alla i laget gjorde mål också. Dennis hade dock lite otur, för han var riktigt duktig och spelade bra, och hade flera grymma chanser, men olyckligtvis nog blev det inget mål som gick in för hans del. Det var synd, för han hade t.ex. ett skitsnyggt skott som blev stolpe ut, sån otur! Nåja, han spelade jättebra även fast han inte gjorde mål, och det kommer fler chanser så nästa gång får vi hoppas att han har turen med sig igen. Jag träffade Aleisha igen på matchen, hade inte sett henne sedan innan lovet. Var kul att träffa med henne, hon är verkligen schysst och kul att prata med! Vi bestämde att vi ska käka lunch på måndag, kul!
 
Igår kväll blev det att "fira" att min uppsats var inlämnad, med att först äta pizza och sedan att baka chokladcookies med vitchoklad. Kul och gott! Vi åt dem till en film - The Breakfast club. Det var en bra tonårsfilm! Skönt att vakna upp på morgonen och veta att det är lördag så man inte behöver skynda sig upp heller!
 
Förresten, ett litet sidospår bara: för någon/några veckor sedan behövde jag köpa ny hudkräm, för mina miniderm som jag haft med mig från Sverige tog slut. Så jag gick till apoteket här för att hitta något liknande. Jag hittade då en kräm som heter epaderm, och när jag läste på var den kom från, så var den från Göteborg! Lite kul sammanträffande!
 
 
 
En annan sak som jag kom att tänka på: idag är det exakt ett år sedan som Dennis hade sin studentbal ute vid Marstrand! Det var den 17:e maj 2013. Jösses vad tiden går fort, känns inte alls som att det var så längesedan! Blir lite nostalgisk... Det var en väldigt fin dag som blev riktigt lyckad, en dag som jag alltid kommer att minnas. 
 
 
 
Fina minnen <3
 
Hur som helst, nu är det dags att plugga lite, sedan sticka till gymmet och träna! Ikväll blir det att göra äppelpaj - har velat göra det hela veckan men inte hunnit. Blir nog någon rolig film också!
 
Hoppas att ni har en bra helg så hörs vi!
 
Kram
 
 
#1 - - Amela:

Tack Josse både för an fin skrivelse och fina bilder..ja tiden gick så fort sedan Dennis tog studenten men ändå var det som igår eftersom de vackra minnen är så starka och finns inom oss..gratis på alla dina bra resultat i skolan och lycka till i fortsättningen..stor kram, Amela

Till top