jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Semifinal i fotboll!

Allmänt Permalink4
Hej på er!
 
Dålig uppdatering senaste dagarna, ledsen för det! Nu är det redan onsdag kväll och halva veckan har gått, otroligt hur fort tiden går!
 
Hur som helst, i helgen hände inte så mycket, för Dennis hade mycket att plugga. I måndags hade han en stor uppsats som skulle in plus att han skulla hålla en stor presentation. Han tyckte att det kändes som att presentationen gick bra i alla fall, så skönt att höra! Nu väntar han på att få tillbaka en del resultat. För min del så fick jag reda på hur det hade gått i min presentation i marketing - och det hade gått väldigt bra så är glad över det! För övrigt hade jag mina sista tutorials i måndags (detta är ju sista veckan innan "studybreak" på en vecka och sedan examensperiod) så man känner ju verkligen att det börjar dra ihop sig nu! Just det - i måndags åt jag lunch med Aleisha också! Jättetrevligt var det, hon är så pratsam och glad. 
 
I måndags på kvällen så ville Dennis "fira" lite att han hade blivit klar med alla sina inlämningar och uppgifter, så det blev lite tårtrester och så kollade vi på en Disneyfilm. Mysigt!
 
Igår var jag hemma eftersom det var tisdag. Blev en del plugg, diska, göra rent i köket, tvätta och plocka undan innan Dennis kom hem vid lunchtid. Då åt vi, sedan skrev vi inköpslista, gick och tränade och handlade efter det. Var så gott att träna igen, har blivit mycket mer sällan under en period nu för att det har varit mycket annat och märker att jag blir tröttare då, så ska försöka hinna med det oftare, jag mår bättre då!
 
Igår fick jag även reda på resultatet för min stora uppsats i management och jag blev väldigt glad för hade bara förväntat mig att klara den, men det hade tydligen gått mer än bra! Känns så skönt!
 
På kvällen igår så tog vi bussen till Morley för att gå på bio. Vi hade sagt att vi skulle gå till helgen men kom på att vi lika gärna kunde gå en vardagskväll och tydligen har de alltid så kallade "cheap tuesdays" här på tisdagar, så vi tänkte att det var bra tajming. Vi såg den nya X-men filmen. Den var bra! Gillade storyn, kanske lite mycket specialeffekter dock. Men det har ju alla filmer nu för tiden känns det som. Men det känns lite fräckt att Hugh Jackman som är en så stor skådis har gått på ett universitet bara 10 minuter härifrån - samma som våra två rumskompisar går på nu! Rätt så coolt va? Efter filmen åkte vi hem och åt sen middag innan vi la oss. 
 
Nu ikväll var det semifinal för Dennis och hans fotbollslag. De mötte samma lag som senast, så det blev ännu mer intensivt och aggressivt. En hel del fult spel. Men de vann i alla fall! Var lite nervigt, för de vann inte stort eller så, utan det blev 3-2 och de spelade inte sitt bästa direkt, så var inte självklart att de skulle vinna. Men hur som helst, det gjorde de i alla fall, så nu blir det final nästa onsdag! Spännande att se om de hamnar etta eller tvåa i ligan!
 
Imorgon har jag inga lektioner så ska vara hemma. Ska bli skönt att sova ut, behöver verkligen det. Har haft stark huvudvärk nu på kvällen, från att vi åkte in till matchen. Har tagit en värktablett så känns bättre, men tror verkligen jag behöver sova ut. Så hoppas jag är piggare imorgon.
 
Så nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt på er! 
 
 
 
 
'
#1 - - Pappa:

Hej!
Vi är mycket imponerade, du är superduktig!!! Dennis likaså! Lycka till med resterande prov innan sommaruppehållet - det blir förstås vinterlov för er i Australien. Hoppas också att huvudvärken försvinner annars är det svårt att koncentrera sig.
Mamma har varit och spelat cricket med sina arbetskamrater. Det är väl ett typiskt Engelskt/Australiskt spel.
Kul att kunna följa er vad som händer och vad ni gör därborta! Vi ses o hörs snart igen

#2 - - Pappa:

Hej!
Du är jätteduktig!!! Dennis likaså!
Kul att höra och läsa era rapporter om hur ni har det långt därnere i Australien. Hoppas din huvudvärk gått över och att den inte kommer tillbaka.
Mamma har varit och spelat cricket med sina arbetskamrater. En typisk engelsk/australisk sport - och det är väl det närmaste Australien hon kommer. Just nu i alla fall.
Lycka till med de återstående proven som ni båda har framför er innan sommarlovet, eller det är ju vinterlov för er del.
Kram, Pappa & Mamma!

#3 - - Anonym:

Hej!
Du är jätteduktig!!! Dennis likaså!
Kul att höra och läsa era rapporter om hur ni har det långt därnere i Australien. Hoppas din huvudvärk gått över och att den inte kommer tillbaka.
Mamma har varit och spelat cricket med sina arbetskamrater. En typisk engelsk/australisk sport - och det är väl det närmaste Australien hon kommer. Just nu i alla fall.
Lycka till med de återstående proven som ni båda har framför er innan sommarlovet, eller det är ju vinterlov för er del.
Kram, Pappa & Mamma!

Svar: Hej mamma och pappa! Tack!! Vi kämpar på och gör vårt bästa, skönt att veta att ni stöttar oss. Har varit lite dålig på att uppdatera bloggen på senaste tiden, men kul att höra att ni läser det jag skriver och att ni vet lite om vad som händer här nere i Australien. Min huvudvärk har gått över och jag hoppas inte heller att den kommer tillbaka. Vad roligt att mamma har varit och spelat cricket! Jodå, jag vet att det är en typisk australisk sport, vår ena rumskompis spelar cricket och vi har varit och tittat på en match han spelat en gång! Det såg kul ut, hoppas att mamma tyckte att det var roligt. Tack!! Ja, vinterlov blir det ju för oss, lite lustigt! Det är ju en del prov - 5 för min del - och det första är på fredag. Så nu är det en veckas lov för att plugga och kunna vila upp sig lite.
Många kramar från Josefine som saknar er jättemycket!
Josefine

#4 - - Amela:

Josse!
Grattis på alla bra resultat på dina prov!!!!Du är så duktig!!!
Hoppas att du mår bra och utvilad idag och även utan huvudvärk.
Kramar, Amela

Svar: Tack så mycket Amela, nu är jag utvilad och mår bra! Vi har en veckas lov innan examensperioden nu, så vi ska både hinna plugga och ta det lugnt och vila upp oss. Hoppas att ni mår bra! Kramar Josefine
Josefine

Till top