jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Spöregn!

Allmänt Permalink1
Hej på er!
 
Ledsen för usel uppdatering senaste veckan. Beror mestadels på att nätverket i huset inte har fungerat på min dator. Vet inte riktigt vad det beror på, men nu verkar det funka igen, så hoppas att det håller i sig! 
 
Det har inte hänt särskilt mycket spännande sedan jag skrev sist. I helgen pluggade både jag och Dennis väldigt mycket, för vi hade en inlämningsuppgift i Management som skulle in i måndags. Var lite stress med att få in den, men när det väl var gjort så kändes det gött! 
 
Igår hade Dennis en presentation i skolan, som han var ganska nervös inför. Han skulle prata om "food security" i Bosnien. Jag åkte med in till skolan även fast jag inte hade några lektioner, för 3:e års eleverna som läser population health hade ordnat "health day" och jag ville se vad det var. Så medan Dennis hade sin presentation pluggade jag lite, sedan möttes vi och gick dit. Det hade gått bra på hans presentation så det var skönt att höra. Han är duktig! Till eventet: de hade lite olika aktiviteter man kunde delta i, svara på enkäter och provsmaka fruktsallad osv. Jag tog med mig två broschyrer/receptböcker med olika recept - tänkte att det kan vara bra att ha! 
 
Nu ikväll skulle Dennis ha fotbollsmatch och vi förberedde oss på att sticka iväg runt halv 8. Det ösregnade. Verkligen ösregnade, och det gör det fortfarande. Jag frågade om det verkligen skulle vara någon match med tanke på regnet, men Dennis hade inte hört något om ändrade planer. Så vi traskade iväg under ett paraply till busshållplatsen. Blev aningen blöta kan man väl säga. Väl på bussen, efter att ha åkt ett par hållplatser, ringer Dan från laget och säger att matchen är inställd. Så vi hoppar av bussen för att ta oss tillbaka. Kan bara säga att det blev en rätt så blöt historia, så mycket som det öste ner. Blöt från topp till tå, blev det att hänga upp alla kläder på tork när vi kom hem och ta en varm dusch. Nåja, ingen har väl dött av lite regn! 
 
Nu ska vi mysa lite i värmen med en kopp te och lite Fresh Prince.
 
Kram på er så hörs vi snart igen!
#1 - - Pappa:

Här hemma lyser solen som vanligt! Rena värmeböljan dessutom! Börjar bli rätt tröttsamt.

Svar: Haha, här är det typ omvända roller, är regnigt och molnigt hela tiden nu, men rätt som det är spricker det upp och lite solsken kommer, men lika plötsligt försvinner det! Dags att köpa regnjacka...
Josefine

Till top