jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Torsdags update

Allmänt Permalink2
Hej på er! Ledsen för dålig uppdatering de senaste dagarna, har varit mycket på gång! Så nu tänkte jag summera de senaste dagarna. 
 
Skolan började igen i måndags, efter en veckas lov. Det var väldigt skönt med lov och trots att en hel del plugg behövde göras så hann vi med en hel del roliga saker också, som att vi åkte till stranden, var på ett museum och gick på bio. Allt som allt ett bra lov :) 
 
I helgen flyttade en ny kille in i vårt hus, Mitchell. Han går på samma skola som vår housemate Ellen. Han verkar schysst. I samband med det så har våra hyresvärdar Colin och Rob sett till att köpa en till kyl för att alla ska få plats med sina saker, vilket såklart var mer än välkommet då vi har fått mer plats för mat nu! De har även köpt soffa, fåtölj och soffbord till vardagsrummet, innan har vi bara haft stolar att sitta på så det känns helt plötsligt väldigt lyxigt! Inte för att vi kollar på tv ofta överhuvudtaget, men man kanske bara kan sitta där och läsa eller så också. Såhär ser vårt vardagsrum ut nu:
 
 
I måndags eftermiddag efter skolan åkte jag till Morley för att lämna tillbaka de båda ballerinaskorna jag köpt, för efter att ha använt de hemma fick jag skoskav, så ingen idé att behålla dem då. Det gick i alla fall bra och jag passade även på att gå till The Body Shop när jag var där, för att köpa en ny tvål som är bra för mina torra händer. 
 
I tisdags var jag ledig, och det blev mest plugg under dagen men det behövdes. Hann i alla fall med att träna och greja lite här hemma också. Gillar tisdagar!
 
Igår efter skolan tränade jag, sedan blev det en tidig middag, spagetti och köttfärssås, innan vi skulle in till Dennis fotbollsmatch. Den började rätt så tidigt, 18.45, så vi kom inte hem så sent vilket var skönt. Nu till matchen - den gick superbra! Verkligen grym match! De vann med 10-1 och som vanligt var Dennis jätteduktig, sprang på med riktigt mycket energi, passade väldigt snyggt och gjorde 2 mål!! Som båda var skitsnygga, särskilt ett, som var från långt avstånd också! Så stolt! Han gjorde även flera snygga "assist" (passningar som ledde till att andra gjorde mål). Grymt! Han verkade mer än belåten efteråt, med all rätt, om än lite trött såklart. Nästa gång blir det att satsa på hatrick... !! Tog inte med kameran igår, men till nästa match ska jag göra det, och kanske även videokameran (även om jag tror att jag inte kan lägga upp videofilmer här på bloggen tyvärr). 
När vi kom hem på kvällen var det inte så sent, så vi tog lite kvällsmat och kollade på Fresh Prince på datan innan vi la oss. 
 
Idag var det en kort skoldag, bara en föreläsning, så kom hem tidigt. Skönt. När jag kom hem skrev jag detta blogginlägget, men när jag skulle publicera det så hängde sig min dator och internet har inte funkat förrän nu på kvällen. Jag trodde att hela inlägget skulle vra borta och blev ledsen, men nu när internet funkade igen visade det sig att allt jag skrivit var återställt! Blev så himla glad! En aning frustrerande var det dock med datorn, då jag hade behövt den till att plugga idag. Nåja, jag läste en del kurslitteratur istället och ska försöka plugga lite nu på kvällen. Nu kom vi precis hem från gymmet efter lite träning,  nu är det middagsdags! 
 
Veckan har gått riktigt fort, imorgon är det redan fredag igen! Jösses var tiden går... Har hur som helst en labb och en prac imorgon, sedan blir det en hel del plugg i helgen för både mig och Dennis för vi har en stor uppsats i Management som ska in på måndag. Jippi! Nåja, kommer kännas så skönt på tisdag i alla fall!
 
Kom att tänka på att det var Valborg igår, men det är inget som firas här så har inte gjort något speciellt med tanke på det. Första maj är inte heller något man uppmärksammar här, så det har inte varit någon ledig dag eller så idag. Hoppas att ni där hemma som är lediga idag har haft en trevlig dag idag i alla fall! 
 
Ha det bra så hörs vi!
 
 
#1 - - Pappa:

Snygg soffa! Äkta Chesterfield i oxblodsfärg, en typisk stilsoffa av engelsk typ.

Lycka till med er uppsats i Management! Det går alltid att skriva om det vanligaste inom MBF. Management By Fear!

Svar: Jodå, det är allt en snygg soffa! De sa att de hellre ville köpa kvalitét än något från IKEA, haha :P Tack, jag hoppas också att det kommer att gå bra med Management...
Josefine

#2 - - Amela:

Hej Josse!
Tack för en så fin skrivelse..önskar dig en fin fortsättning av veck och lycka till med skolarbete..kram..Amela

Svar: Hej Amela! Tack, detsamma! Jag hoppas att skolarbetet kommer att gå bra. Ha en fin helg! Kramar Josefine
Josefine

Till top