jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Workshop i latindans ikväll!

Allmänt Permalink0
Hej hopp!
 
Idag är jag hemma och pluggar, hade inga föreläsningar idag. Ikväll ska jag dock göra något kul - gå på en dansworkshop i latindans i tre timmar! Såg eventet på facebook och tänkte att det kunde vara kul att gå på! Så köpte en biljett igår. Ser fram emot det, ska bli kul! Berättar imorgon om hur det gick (och kanske lägger upp någon bild). 
 
Igår var det skola som vanligt och sedan åkte vi hem, pluggade, lagade mat, jag tränade och sedan åkte vi in för fotbollsmatchen. Det var sista matchen innan semifinalen, som är nästa vecka. De mötte ett lag som behövde vinna för att gå vidare, så de spelade väldigt aggressivt och hårt. Blev en del hårda bollar, och den stackars målvakten fick en boll rätt i ansiktet och sedan på returen fick han den rätt i skrevet - riktig otur för hans del. Tyckte så synd om honom, han vek sig och de fick stoppa matchen ett tag. Man tänker lite att - shit, det är social soccer, inte världscupen, inte på liv eller död - så ta det lite lugnt för tusan! Men killar är killar...
 
Hur som helst så vann Dennis lag och jag hade lite tur, för hade tagit med mig Dennis videokamera för att filma lite och just när jag gjorde det så gjorde Dennis mål! Vilken tajming! Så nu har vi det på film, gött!
 
Jag träffade Aleisha under matchen och pratade om lite allt möjligt med henne. Träffade även en annan tjej till en av killarna i laget (har träffat henne förut också) och dessutom en annan kille som verkade väldigt trevlig! Så det var en kul kväll, tycker om att följa med och kolla på matcherna!
 
Nu ska jag gå och laga lunch och sedan fortsätta med pluggandet.
 
Ha det fint så hörs vi!
 
 
Till top