jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Äntligen stranden igen - Scarborough Beach

Allmänt Permalink1
Hejhej!
 
Ny vecka, nya tag. Nästa måndag har jag mitt första slutprov - jisses vad tiden går fort. Idag ska jag vara hemma förutom att jag ska in till skolan ikväll för den sista frisbeematchen där vi spelar om 3:e och 4:e plats i vår division. Spännande! Jag lovade ju igår att skriva om lördagen - så det tänkte jag göra nu.
 
För i lördags så var det typ exakt 3 månader sedan vi senast var vid stranden (!!!) så vi bestämde oss för att nu var det dags. Det var 30 grader varmt så helt perfekt för första doppet! Vi tog bussen dit och hade en underbart härlig stund - sola, bada, äta tacowraps, bada igen... Vi badade i tre omgångar och första gången var det rätt kallt, men sedan var det bara skönt och svalkande. Åh som jag har saknat att höra vågorna, känna sanden mellan tårna och få ligga i solen och torka efter ett gott dopp...
 
 
 
 
 
Jag fick invigt min nya bikini också! På eftermiddagen åkte vi hem igen och lagade middag - spagetti med köttfärssås, gottgott. Vi hade köpt en pumpa som vi sedan gjorde ordning till en glad halloweenig en, som vi ställde utanför griden till huset. Visst blev den fin?
 
 
För att öka på halloweenkänslan ytterligare så kollade vi på filmen Ghost Busters, kanske inte skräck direkt, snarare komedi md lite inslag av lite halv-scary scener - det räcker dock gott och väl för mig, hehe. Till det blev det lite godis, en smoothie med ananas, banan och hallon och sist men inte minst - fina cupcakes med grön frosting och strössel! Lite läskiga ser de ut att vara va? Fast jag tyckte mest att de såg goda ut!
 
 
 
 
 
Det var vår lördag det, en riktigt härlig dag! Igår så gick vi upp rätt tidigt och promenerade bort till kyrkan nära centrum. Vi kände att vi ville gå dit med tanke på att det var allahelgonahelgen. Fint och viktigt att komma ihåg de som betyder mycket men som inte finns med oss längre. Det var en fin gudstjänst och det kändes bra att gå dit, känner en viss ro av att vara i kyrkor, det blir som en plats att kunna koppla bort annat och fokusera på sina tankar och känslor. 
 
Efter det var vi på gymmet och tränade - en ganska stor kontrast till att precis varit i kyrkan, hehe. Men det kändes bra, körde ett hårt och svettigt pass så det kändes gott för kropp och själ. 
 
För övrigt så har de satt upp julpynt i köpcentrat nu - det känns verkligen konstigt på något sätt - värme och massa julglitter. Det känns som att det är väldigt tidigt också, men jag kanske minns fel, det kanske är i början av november som man brukar göra det hemma i Sverige också? 
 
Nu ska jag få lite annat gjort, kramkram!
#1 - - Lilla Lii - Bloggen som blandar kultur med träning:

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack :)
Josefine Nielsen

Till top