jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

AQWA

Allmänt Permalink2
Hej på er!
 
Nu tänkte jag skriva om vad vi gjorde i fredags, för då var vi nämligen på utflykt! Vi tog buss och tåg upp till ett ställe vid kusten som Heter Hillary's. Där finns Western Australias största marindjurpark. Alltså, massa vattenlevande djur från hela kusten. Det var verkligen kul! Här kommer en bildbomb från dagen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var så fräckt! I början fick man gå i en tunnel där det var ett enormt akvarium runtom, med hajar, sköldpaddor, fiskar och rockor mm. Gigantiska! Där i akvariet fanns det även människor med dykutrustning, som dök ner och matade djuren (antar att de betalat nåt extra för att får göra det). Utomhus fanns "Mettam's pool" där det fanns djur man fick ta upp, allt från minihajar (som Dennis klappar på bilden och som jag också gjorde), till sjöstjärnor och sjögurkor. Det var en väldigt kul upplevelse! Älskar djur!
 
Här är en bild på Hillary's boat harbour, väldigt mysigt ställe!
 
 
På vägen hem så gick vi in i en affär i stan som vi varit i tidigare och valt ut lite australien-kläder, för att hämta upp min påse med grejer. Vill ju ha något med aussie-feeling när jag kommer hem! Nu har jag matchande linne, shorts, t-shirt och en jättego tjocktröja, love it! T-shirten är en svart, med "I <3 Perth" och de andra grejerna är mörkblå med vit text/flagga. 
 
Vi tog oss även till ett köpcentrum som vi inte varit i tidigare, Waterfront hette det. Dennis har försökt få tag i en ny fotboll sedan Josh hade sönder hans, men inte hittat någon i stan (och då har vi ändå vart runt en hel del...)  - men så fick vi tips om detta ställe och där hittade han en fotboll i en sportaffär, för 10 dollar. 
 
På kvällen blev det tacos till middag - med guacamole och nachos - åh så gott! 
 
 
Efter det så kollade vi på en jättebra film Eight Below, som handlade om åtta slädhundar som agerade transportmedel åt forskarteam på Antarktis. När en olycka skedde så var de tvungna att flyga därifrån fort för att få sjukvård och de kunde inte ta med hundarna, sedan blev det storm och omöjligt att åka och hämta dem. Så de blev kvar där, och filmen handlade om hur det gick för dem. Bra fim och himla fina hundar, Alaskan Malamutes och Siberian Huskies. 
 
Vi tyckte om filmen så mycket att vi igår körde på samma spår och såg Snow Dogs, också den en film om slädhundar. Den var också bra, lite mer rolig och komedi.
 
Nu har Dennis åkt iväg för att träffa en kompis, får se hur länge han är borta. Själv ska jag ta och hitta på något, blir nog i alla fall en promenad ute i det fina vädret.
 
Ha det fint!
 
 
 
#1 - - Pappa:

Kanonbilder!! Jättespännande att se och bra komposition i bilderna! Det ska bli roligt att se allt ert bildmaterial från W.A när ni kommer tillbaka hem och höra er berätta om alla era upplevelser. Jag tycker ni ska göra en fotobok med bilder och berättelser som minne för framtiden.

Svar: Tack pappa!! Det ska bli så kul att få berätta om allt när jag kommer hem och visa fler bilder! Jag har också tänkt på att göra en fotobok, det hade varit kul och fint som minne! Problemet är bara att det hade tagit massa tid att välja ut bilder, eftersom jag har över 2600 hittills, hehe... Får se hur jag gör! Puss och kram <3
Josefine Nielsen

#2 - - Vilma:

Vilka häftiga bilder!

Svar: Tack :)
Josefine Nielsen

Till top