jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Cottesloe Beach

Allmänt Permalink1
Hejhej!
 
Imorse vaknade vi vid halv 7 av att det åskade som bara den. Verkligen jättehögt och jag blev lite rädd och kurade ihop mig hos Dennis. Jag lyckades somna om och gick sedan upp vid halv 9 för att ha tid på förmiddagen att öva lite inför mitt prov. Det fortsatte att åska under förmiddagen också, och det regnade även en del. När Dennis gick upp så trodde han att han bara att han hade drömt att det åskade, haha! 
 
Mitt prov började kl 14 och jag åkte så att jag var inne i god tid. Var rätt så nervös innan. Vet inte hur det gick riktigt men fick ordbajsat fram 8-9 sidor text om vattenrelaterade sjukdomar, barnadödlighet och fetma. Måste ju fått fram något vettigt i alla fall känns det som. Känns hur som helst grymt skönt att ha det gjort! Puh! De andra proven är jag av någon anledning inte lika nervös inför. Än i alla fall...
 
När jag kom hem blev jag väldigt glatt överraskad. Tvätten var upphängd, all disk - och det var mycket kan jag lova! - var diskad, rummet var dammsugat och en stund efter att jag kommit hem hade Dennis varit och handlat mat för hela veckan och blivit hämtad av Josh med bil. Så himla duktig pojkvän! Han hade även lyckats veckohandla för mindre än vad vi brukar och ändå köpt massa saker som vi behövde utöver det vanliga! Kanske ska skicka iväg honom att handla själv i fortsättningen också, haha! Annars gör vi det tillsammans.
Han kan allt hjälpa till mycket när han vill. Det var verkligen uppskattat eftersom jag var trött och så efter provet när jag kom hem. Då blir man såklart glad och på gott humör när det är fint och i ordning hemma. Min fina pojkvän <3
 
Vi gjorde en väldigt god kycklingsallad tillsammans till middag och satt och pratade en bra stund och nu ska vi kolla på en film. Skön kväll, släppa tankarna på plugget litegrann. 
 
Igår var det söndag och väldigt varmt, typ 35 grader. Jag var och tränade på gymmet på morgonen, sedan åkte vi till Cottesloe Beach. Det var väldigt längesedan vi var där, det var förra terminen tror jag. Det är en strand dit många unga kommer. Bra ställe att spendera lite tid när det är varmt och gott! Vi åt lunch där, badade, solade och gick ut på en pir. Jättehärligt! Älskar sol, sand och bad. 
 
Solskydd är ett måste när det är sol - solkräm på näsan!
 
Några surfare på andra sidan stranden - Fremantle med kranar i hamnen syns till höger 
 
Stranden från piren - mycket folk på stranden en varm dag såklart
 
Dennis är på gott humör på stenpiren
 
Det ser ut som att molnen kommer som rök från huvudet...
 
En glad tjej som tycker om sol och salta bad
 

Det är verkligen skönt att vara på stranden och det är gott att bada. Saltvattnet gör som sagt gott för min hud. Det var skönt att få komma ut i det härliga vädret istället för att bara sitta och plugga för att jag skulle ha ett prov idag. På kvällen så gjorde vi lite middag och sedan skypade jag länge med mamma och pappa - det var kul. 
 
Nu är det som sagt dags för film.
 
Ha det fint!
 
 
#1 - - Susanna Maria J:

Ser minst sagt underbart ut :D

Svar: Verkligen! Inget går upp emot sol och bad :D
Josefine Nielsen

Till top