jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Första lediga dagen

Allmänt Permalink0
Hej!
 
Igår var det första dagen på semestern. Så himla gött! Började med att "sova ut", fast det blev inte så mycket av det, gick upp runt kl 9. Hade en skön, rätt lugn dag. Men vi hann med lite vettigt/kul ändå. Till lunch blev det till exempel hamburgargrillning! Gott! 
 
 
Älskar att grilla, det blir så gott! Till hamburgarna blev det pommes, tillbehör och citronvatten. 
 
 
Efteråt körde vi även lite obligatorisk marsmallow-på-pinne-grillning. Kan nog vara bland det godaste som finns.
Som jag lovade kommer här även en bild på Dennis - kortklippt! Det är bara några centimeter nu, men det är jättegosigt, blir lite sådär halvtaggigt eller vad man ska säga, nacken blir så go. Fint!
 
 
Vi tog även en härlig lång promenad i det fina vädret och så var vi på banken för att sätta in varsin check. Förra veckan fick vi nämligen varsitt brev från skolan, med en check med pengar för att vi tydligen har betalat lite för mycket för en av kurserna, så vi får tillbaka lite! Yey! Ingen megasumma om man räknar på vad vi faktsikt lagt för pengar på utbildnigen, som är väldigt mycket mer, men typ en tusenlapp i svenska kronor i alla fall. Välkommet! 
 
För övrigt så började vi packa ner kläder som vi ska skicka hem med paket väldigt snart. Vi var inne på en butik i centrum och frågade om en papplåda att packa och de hade en som vi fick ta, så vi tog med den hem, men den blir nog för liten för att få plats med allt. Vi får se, vi kanske får försöka hitta en större. Vi vill gärna få skickat det så snart som möjligt i alla fall, så att det kommer hem i hyfsad tid. 
 
I tisdags kväll så bakade jag chokladcookies med vitchoklad. Ibland blir de misslyckade och torra eller hårda som knäckebröd, men denna gången lyckades jag bra och de blev sådär segaktiga och goda som de ska vara, mums! Det blev kaka och glass till film på kvällen - Rush hour 2. Vi kände för att fortsätta på samma spår för den första var bra.
 
 
Igår kväll fortsatte vi på samma spår igen, med att se Rush hour 3, den sista delen, den var också bra. Gillar de filmerna. Till det blev det kaka och milkshake. Oftast gör vi smoothie och då bara med frukt/bär och mjölk, men nu lyxade vi till med glass i också. Ibland får man. Åh så gott det belv, himla krämigt. Älskar mat. Just so you know liksom...
 
 
En till sak värd att skriva om - när jag stod och bakade mina cookies så kollade jag ut genom köksdörren i glas, där utanför finns en altan och lite växter runtom - och där satt en råtta på murkanten!
 
 
Först blev jag förvånad, rädd och lite äcklad. Men den bara satt där i flera minuter och tittade på mig. Den var faktiskt rätt söt. Så länge den var där ute gjorde det inget och efter ett tag kilade den iväg. 
 
Mindre trevligt var det igår kväll när jag skulle resa mig från sägen och gå på toa, då var det en halv decimeter lång kackerlacka på golvet innanför dörren! USCH! Jag skrek och hoppade till, sen fick Dennis "ta hand" om den... Det var ett bra tag sedan vi hade en kackerlacka inne, det beror nog på att det börjar bli varmare nu, de söker sig in då. Gillar inte att ha ihjäl djur egentligen, men vill inte heller ha sånt i mitt rum. Undrar hur den kom in? Kollade noga vart jag satte fötterna imorse när jag skulle stiga upp...
 
Nu ska vi snart gå och träna, sedan efter lunch ska vi in till stan för att gå till The Perth Mint. Berättar mer senare om vad det är. Spännande!
 
Vi hörs!
 
Till top